Uwielbiam wspominać lektury, które wywarły na mnie ogromne wrażenie. W 2019 wiele książek oczarowało mnie na tyle, że trafiło do grupy moich ulubieńców. Poznajcie najlepsze przeczytane w minionym roku utwory!
NĘDZNICY | Victor Hugo
Nędznicy to powieść, którą pragnęłam poznać od dawna, a miałam okazję przeczytać ją dopiero w styczniu 2019 roku. Lektura była niezwykle przejmująca, pełna świetnie poprowadzonych wątków i wspaniale wykreowanych bohaterów. Z pewnością jest to książka, którą zapamiętam na długie lata!
TARGOWISKO PRÓŻNOŚCI | William Makepeace Thackeray
Targowisko próżności poznałam najpierw dzięki serialowej wersji z 2018 roku, a następnie sięgnęłam po pierwowzór. Byłam zaskoczona trafnymi komentarzami Thackeray'a, a także niezwykle aktualnym przesłaniem. Na pewno wrócę do niej niejeden raz!
ZŁY KRÓL | Holly Black
Nie spodziewałam się tyle dobrego po Okrutnym księciu, ale Zły król zawładnął moim sercem już od pierwszych rozdziałów. Losy Jude i Cardana są niczym jazda na rollercoasterze - czytelnik nie wie, czego ma się spodziewać. Mam nadzieję, że zakończenie trylogii będzie równie satysfakcjonującą lekturą.
BECOMING. MOJA HISTORIA | Michelle Obama
Jedną z najbardziej nieoczekiwanych lektur minionego roku była książka Michelle Obamy. Becoming. Moja historia to nie tylko osobista historia autorki, ale także jej spojrzenie na świat i aktualne problemy. Niezwykle mądra lektura.
RYTMATYSTA | Brandon Sanderson
Brandon Sanderson stał się dla mnie autorem, którego utwory mogłabym kupować w ciemno. Rytmatysta to krótka, choć niezwykle barwna i skomplikowana powieść. Największymi atutami są z pewnością wykreowany świat z uniwersalnym systemem magicznym oraz bohaterowie z krwi i kości, którym kibicuje się do samego końca. Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy tej porywającej historii!
KOBIETA W BIELI | Wilkie Collins
Wilkie Collins to autor, który zaskoczył mnie niejednokrotnie, ale mogę szczerze stwierdzić, iż Kobieta w bieli jest jego najlepszą powieścią. Utwór utrzymany jest w tajemniczym klimacie i czytelnik czeka z niecierpliwością na ujawnienie tajemnic bohaterów.
MOC SREBRA | Naomi Novik
Obawiałam się lektury powieści Naomi Novik, gdyż słyszałam wiele różnorodnych opinii o twórczości tej autorki. Mogę jednak spokojnie odetchnąć, gdyż Moc srebra okazała się fenomenalną książką z niezliczoną ilością nawiązań do legend i baśni. Jeśli pragniecie niezwykle barwnej, ale jednocześnie wielowątkowej i prześlicznie napisanej opowieści, mogę Wam szczerze polecić lekturę tego utworu!
MUZA KOSZMARÓW | Laini Taylor
Do dzisiaj pamiętam, jak kończyłam przygodę z Muzą koszmarów - byłam tak przejęta akcją, że nie mogłam opanować emocji i okrzyków zachwytu oraz niepokoju. Laini Taylor prezentuje czytelnikom słodko-gorzkie zakończenie opowieści ulubionych bohaterów.
KRÓLESTWO POPIOŁÓW | Sarah J. Maas
Szklany tron darzę ogromnym sentymentem - towarzyszę bohaterom tej serii od lat. Królestwo popiołów to niezwykle emocjonalne starcie z siłami zła, ale także pełne refleksji zwieńczenie długoletniej wędrówki Celaeny. Jedno z najmilszych zaskoczeń roku!
{recenzja KRÓLESTWO POPIOŁÓW. CZĘŚĆ 1 | recenzja KRÓLESTWO POPIOŁÓW. CZĘŚĆ 2 | recenzja SZKLANY TRON}
WSPÓŁLOKATORZY | Beth O'Leary
Współlokatorzy od samego początku byli skazani na sukces - humorystyczne sytuacje, życiowe problemy oraz rozwijający się powoli romans. Beth O'Leary udowodniła, iż wciąż można stworzyć uroczą i porywającą powieść, która wykorzystuje znane schematy w innowacyjny sposób. Czego więcej można pragnąć?
DOROŻKA NR 13 | Ksawery de Montepin
Dorożka nr 13 jest powieścią bardzo obszerną, dlatego wymaga od czytelnika czasu na zapoznanie się z całą fabułą. Warto poświęcić jednak dnie i noce tej lekturze, gdyż zachwyca ona od pierwszych stron i porywa do malowniczego Paryża. Przygotujcie się na morze intryg!
Z GWIAZD | Brandon Sanderson
Brandon Sanderson pojawia się w tym zestawieniu po raz drugi z fenomenalną kosmiczną opowieścią o poszukiwaniu własnej drogi, walce o marzenia i zawieraniu nowych przyjaźni. Spensa stała się bohaterką, którą każdy z nas chciałby zostać lub chociaż poznać. Z niecierpliwością czekam na kontynuację!
OJCIEC GORIOT | Honore de Balzac
Ojciec Goriot bardzo mną poruszył i sprawił, że zapragnęłam sięgnąć po inne utwory Honore de Balzaca. Była to nieplanowana lektura, lecz niezwykle pouczająca i zaskakująca. Morały oraz liczne przesłania są wciąż aktualne!
THE WINNER'S KISS | Marie Rutkoski
Od kilku lat staram się sięgać po książki i komiksy napisane w języku angielskim. Po poznaniu dwóch pierwszych tomów trylogii Marie Rutkoski stwierdziłam, że nie mogę nie poznać zakończenia historii ukochanych bohaterów. The Winner's Kiss jest jednym z najlepszych tytułów poznanych w minionym roku - takie powieści pochłania się z zapartym tchem!
KOCHANA IJEAWELE ALBO MANIFEST FEMINISTYCZNY W PIĘTNASTU WSKAZÓWKACH | Chimamanda Ngozi Adichie
Chimamanda Ngozi Adichie jest autorką, która porusza ważne i aktualne tematy. Mądre słowa przeczytałam w króciutkiej książce Kochana Ijeawele albo manifest feministyczny w piętnastu wskazówkach. Znajdziecie w niej obraz prawdziwego feminizmu, siły kobiet oraz uprzedzeń wpojonych społeczeństwu od lat.
{recenzja KOCHANA IJEAWELE ALBO MANIFEST FEMINISTYCZNY W PIĘTNASTU WSKAZÓWKACH | recenzja WSZYSCY POWINNIŚMY BYĆ FEMINISTAMI | recenzja AMERYKAANA | recenzja POŁÓWKA ŻÓŁTEGO SŁOŃCA}
DZIEWCZYNA, KTÓRA WYBRAŁA PO RAZ DRUGI | Kasie West
Dziewczyna, która wybrała po raz drugi to bardzo udane zakończenie historii Addie. Lektura jest niczym jazda bez trzymanki na rollercoasterze - nie sposób powstrzymać narastających emocji. Jedna z najlepszych książek Kasie West!
LEPSZA NIŻ JA | Louise O'Neill
Bardzo się cieszę, że objęłam patronatem Lepszą niż ja, ponieważ jest to niezwykle ważna książka. Louise O'Neill ostrzega przed przerażającą przyszłością, w której kobiety sprowadza się do roli pięknie wyglądających żon lub atrakcyjnych kochanek. Niektóre buntowniczki czeka marny los. Taka lektura to doskonały sposób na spędzenie wolnego czasu.
SIEDMIU MĘŻÓW EVELYN HUGO | Taylor Jenkins Reid
Zawsze podchodzę do polecanych bestsellerów bardzo ostrożnie, lecz nie ma się czego obawiać, jeśli chodzi o Siedmiu mężów Evelyn Hugo. Lektura jest niezwykle klimatyczna i przedstawia losy tytułowej bohaterki niczym film biograficzny o istniejącej gwiazdce Hollywood sprzed kilkudziesięciu lat. Wielkie zaskoczenie minionego roku!
KRÓL Z BLIZNAMI
Słyszałam wiele niepochlebnych opinii o Królu z bliznami, ale okazuje się, iż losy Nikołaja oraz Zoyi bardzo przypadły mi do gustu. Powieść Leigh Bardugo może oczarować, ale gdy przychodzi zakończenie, pojawia się zaskoczenie i ogromna chęć sięgnięcia po kolejny tom. Nie mogę się doczekać kontynuacji!
Jakie książki przeczytane w 2019 należą do Waszego rankingu ulubionych?
4 Komentarze
"Siedmiu mężów Evelyn Hugo" również znalazła się na mojej liście najlepszych książek przeczytanych w tamtym roku. Za to "Współlokatorzy" zawiedli mnie.
OdpowiedzUsuńTargowisko próżności kompletnie nie wpasowało się w moje gusta. czytałam tę powieść wieki temu, jeszcze w starym wydaniu, ale pamiętam, że ciężko było mi przez nią przebrnąć.
OdpowiedzUsuńCo do Muzy koszmarów to tak samo jak i Marzyciel istny majstersztyk. Jedne z lepszych książek, jakie czytałam w ogóle :)
Ja bardzo lubię książki Novik, zwłaszcza te najwcześniejsze ze smokami :) - cudo! Z tych baśniowych, czytałam tylko pierwszą część, ale ciekawa była, nastrojowa. // "Targowisko Próżności" mam w planach, ale raczej nie bliższych.
OdpowiedzUsuńWspółlokatorzy również bardzo mi się podobali, nawet chętnie mogłabym przeczytać to jeszcze raz :) A książkę Zły król i Lepsza niż ja bardzo chcę przeczytać :D
OdpowiedzUsuń