Rok 2020 był specyficzny - cały świat stanął w miejscu. Nie mogę jednak powiedzieć, że nie był to rok pełen miłych zaskoczeń, wielu osiągnięć i rodzinnych chwil. Przeczytałam 150 książek, które bardzo mnie zaskoczyły. Udało mi się uniknąć wielu ogromnych zawodów, co również niezwykle mnie cieszy. Teraz nadszedł czas na wyróżnienie najlepszych książek, jakie udało mi się przeczytać w minionym roku!
DROGA KRÓLÓW/SŁOWA ŚWIATŁOŚCI/DAWCA PRZYSIĘGI | Brandon Sanderson
Droga królów to jedno z największych odkryć poprzedniego roku. Od lat zamierzałam zapoznać się z tą serią, ale dopiero wznowienie w nowej, twardej oprawie pozwoliło mi zabrać się za pierwszy tom oraz kontynuację - Słowa Światłości i Dawcę przysięgi. Fenomenalne high fantasy z najwyższej półki!
WOJNA MAKOWA/REPUBLIKA SMOKA | Rebecca F. Kuang
Historia Rin niepostrzeżenie wkradła się do mojego serca i siała przez całą lekturę okrutne spustoszenie. Wojna makowa wywołała zachwyt, ale dopiero Republika smoka udowodniła, iż to nie jest historia dla malutkich dziewczynek. Mam nadzieję, że wiosną zdołam zapoznać się z finałem tej brutalnej, ale jednocześnie magicznej opowieści.
KRÓLOWA NICZEGO | Holly Black
Królowa niczego to godne zakończenie historii Jude i Cardana. Holly Black stworzyła opowieść pełną magii, intryg i elfich psot, od której nie można się wprost oderwać. Jeśli nie zapoznaliście się jeszcze z tą trylogią - musicie jak najszybciej nadrobić zaległości!
{recenzja KRÓLOWA NICZEGO | recenzja OKRUTNY KSIĄŻĘ | recenzja ZŁY KRÓL | recenzja ZŁA KRÓLOWA | recenzja LAS NA GRANICY ŚWIATÓW}
STARCIE KRÓLÓW/NAWAŁNICA MIECZY | George R. R. Martin
Starcie królów i Nawałnicę mieczy zdołałam przeczytać w całości w 2020 roku - to niezwykle miły powrót do stworzonego przez George'a R. R. Martina świata pełnego krwawych walk, intryg oraz spisków o tron. Najnowsze ilustrowane wydania po prostu trzeba mieć w biblioteczce!
{recenzja STARCIE KRÓLÓW | recenzja NAWAŁNICA MIECZY. STAL I ŚNIEG | recenzja NAWAŁNICA MIECZY. KREW I ZŁOTO}
RYZYKO | Elle Kennedy
Uwielbiam twórczość Elle Kennedy, lecz po przeczytaniu pierwszego tomu najnowszej serii autorki zmartwiłam się, że nie będzie to niezwykła romantyczna komedia. Ryzyko zachwyciło mnie jednak od pierwszych stron - pełna nienawiści i miłości opowieść o uczuciu, które może zmienić całe życie.
DZIESIĘĆ TYSIĘCY DRZWI | Alix E. Harrow
Dziesięć tysięcy drzwi to powieść, która otworzyła niezwykłą ilość przejść do różnorodnych krain i zabrała mnie w niezapomnianą podróż po cudownych światach magii i uczuć. To historia wyjątkowa - po prostu trzeba ją przeczytać!
{recenzja DZIESIĘĆ TYSIĘCY DRZWI}
BALLADA PTAKÓW I WĘŻY | Suzanne Collins
Historia Katniss nie była jedną z moich ulubionych, lecz z pewnością dostarczyła mi mnóstwo wrażeń. Ballada ptaków i węży to jednak jedna z najlepszych powieści, jakie miałam okazję przeczytać w poprzednim roku - Suzanne Collins przedstawia początki Snowa i jego drogę, która doprowadziła go do prezydentury. Czy mężczyzna od początku był zły?
{recenzja BALLADA PTAKÓW I WĘŻY}
MĄŻ I ŻONA | Wilkie Collins
Wilkie Collins zaskoczył mnie nietypową, nieco humorystyczną historią o małżeństwie. Mąż i żona to opowieść o dwóch kobietach i ich zupełnie różnych perypetiach miłosnych. Jak niewinna pomyłka może zmienić życie? Okazuje się, że warto mieć się na baczności!
WŚRÓD GWIAZD | Brandon Sanderson
Brandon Sanderson ponownie zabiera czytelników w kosmiczną podróż. Spensa i M-Bot lecą tym razem na niebezpieczną misję - muszą wkraść się na teren wroga i poznać jego tajemnice. Emocjonalna, pełna zwrotów akcji opowieść, która przyspieszy bicie serca!
BEZGWIEZDNE MORZE | Erin Morgenstern
Bezgwiezdne morze to powieść, po której spodziewałam się wiele - okazało się, że Erin Morgenstern zrobiła o wiele więcej. Liryczna, przepiękna opowieść o miłości, człowieczeństwie, ale także różnorodnych światach skrytych w książkach. Idealna lektura dla wielbicieli słowa pisanego.
{recenzja BEZGWIEZDNE MORZE}
SAPIENS. POWIEŚĆ GRAFICZNA | Yuval Noah Harari, Daniel Casanave, David Vandermeulen
Bardzo lubię sięgać po komiksy - Sapiens. Powieść graficzna łączy przyjemne z pożytecznym, relaks z nauką. To niezwykle mądra opowieść o naszej przeszłości, całej historii człowieczeństwa oraz zmianach dokonanych ludzkimi dłońmi. Świetna książka zarówno dla młodszych jak i starszych czytelników!
{recenzja SAPIENS. POWIEŚĆ GRAFICZNA}
KRWIODZIEJ | Susan Dennard
Fenomenalny trzeci tom opowieści o zdradach, magii i walce o własne życie. Krwiodziej był pierwszą książką przeczytaną w 2020 roku i okazało się, że zaczął się on wybuchowo. Niezwykle emocjonalna i pełna niespodzianek historia o przeznaczeniu - jak potoczyły się dalsze losy Safi i Iseult?
KRÓLESTWO MOSTU/ZDRADZIECKA KRÓLOWA | Danielle L. Jensen
Moje pierwsze spotkanie z twórczością Danielle L. Jensen okazało się być strzałem w dziesiątkę - Królestwo Mostu, a następnie Zdradziecka królowa wywołały burzę emocji. Zakazane uczucie, chęć zemsty, pragnienie wolności - kto wygra w tej walce?
HEARTSTOPPER | Alice Oseman
Urocza, mądra i niezwykle słodka - taka jest historia zaprezentowana w serii komiksów Alice Oseman. W 2020 zdołałam przeczytać trzy tomy tej opowieści i niezwykle mocno wciągnęłam się w losy dwóch nastolatków, których połączyło wyjątkowe uczucie. Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy!
MOJA MROCZNA VANESSO | Kate Elizabeth Russell
Moja mroczna Vanesso to powieść, która jest niezwykle trudna, ale jednocześnie ważna. Warto mieć na uwadze, że to lektura dla osób o mocnych nerwach - bolesna, ukazująca niezdrową relację między uczennicą a nauczycielem i konsekwencje tego związku. Świetny debiut!
{recenzja MOJA MROCZNA VANESSO}
REBEKA | Daphne du Maurier
W zestawieniu nie mogłam pominąć Rebeki, którą pragnęłam poznać już od dawna. Daphne du Maurier stworzyła wiele intrygujących portretów psychologicznych, ale jednocześnie ukazała naiwność pierwszej miłości, kłamstwa i niedomówienia towarzyszące człowiekowi na każdym kroku. Tytułowa Rebeka naprawdę wywołuje niepokój...
{recenzja REBEKA}
FANGS | Sarah Andersen
Jedna z ostatnich książkek przeczytanych w 2020 okazała się być jedną z najzabawniejszych lektur, które jednak zawierają w sobie cząstkę prawdy - związek między wampirem a wilkołakiem ukazuje poważne tematy i przedstawia relację z jej cudownymi i okropnymi aspektami. Idealna na chłodne popołudnia!
Jakie książki należą do Waszych ulubieńców 2020? ♥
4 Komentarze
"Dziesięć tysięcy drzwi" mnie również urzekło :)
OdpowiedzUsuńCieszę się!
UsuńU mnie w topce roku także znalazło się "Bezgwiezdne morze" - absolutnie niezwykła książka. Czytałam też "Ryzyko" i zgadzam się, że jest to Elle Kennedy na naprawdę dobrym poziomie W tym roku mam zamiar sięgnąć po "Heartstopper". ;))
OdpowiedzUsuńPiąteczka! Heartstopper jest mega słodkie, myślę, że bardzo Ci się spodoba :)
Usuń