Elantris | Brandon Sanderson


Moje pierwsze spotkanie z mistrzowskim Brandonem Sandersonem.


Elantris to cudowne i ogromne miasto, które zamieszkujÄ… istoty z magicznymi zdolnoÅ›ciami. Ich umiejÄ™tnoÅ›ci nie raz pomogÅ‚y ludowi Arelonu. WspaniaÅ‚ość miejsca znana byÅ‚a we wszystkich krainach. Niestety, lecz wszystko upadÅ‚o, gdy Elantryjczyków dotknÄ…Å‚ Shaod. Od tamtego czasu sÄ… oni potÄ™pionymi, sÅ‚abymi stworami, które zostaÅ‚y zamkniÄ™te w murach dawnego miasta...  Księżniczka Sarene przyjeżdża do Kae, aby zawrzeć polityczne małżeÅ„stwo z ksiÄ™ciem Raodenem. Niestety, lecz dowiaduje siÄ™, że mężczyzna zginÄ…Å‚, a ona zostaÅ‚a wdowÄ…. Czy jednak na pewno?

Powieści Brandona Sandersona są wychwalane przez czytelników na całym świecie. Autor uważany jest za króla fantastyki, lecz ja nie miałam okazji się o tym przekonać. Postanowiłam wreszcie poznać słynnego pisarza i sięgnęłam po jego debiut - Elantris. Powieść ta została niedawno ponownie wydana i w cudownej oprawie figuruje jako jedna z pierwszych na liście nowości. Czym zaskoczył mnie w nim Brandon Sanderson?

Elantris to bardzo dÅ‚uga i zÅ‚ożona powieść, która posiada mnóstwo ciekawych wÄ…tków. Mamy okazjÄ™ poznać caÅ‚e splamione miasto od Å›rodka oraz dowiedzieć siÄ™ trochÄ™ o tajemniczych Aor-dor. Możemy również porównać sobie Kae oraz Elantris, które bardzo siÄ™ od siebie różniÄ…. 

Brandon Sanderson potrafi zaciekawić czytelnika ze względu na ilość wątków, które przewijają się przez tę powieść. Otrzymujemy odpowiedzi na mnożące się pytania, których - uwierzcie - było naprawdę dużo. Elantris to połączenie fantastyki w dobrym stylu z odrobiną intryg, przygód i nutką romansu w tle. Przyznam szczerze, że już dawno nie bawiłam się tak dobrze jak z debiutem Brandona Sandersona.

Uwielbiam Raodena, Sarene i Hrathena. Te trzy postacie są niesamowicie wykreowane. Wydaje mi się, że Sarene była w tej powieści najlepszą bohaterką. Sprytna, inteligentna, pełna uroku i posiadająca cięty język - urozmaiciła prawie wszystkie rozdziały w tym utworze. To właśnie ona wprowadziła zamęt w życiu arelońskich arystokratów i arystokratek. Niemniej ważni są Raoden i Hrathen, którzy są zupełnie odmiennymi od siebie postaciami.

Elantris to arcydzieło. Powieść ta stała się jedną z najlepszych w tym roku oraz ulubioną w całym moim życiu. Brandon Sanderson oczarował mnie od pierwszych słów i bardzo wciągnął w całą historię o potępionym przez bogów mieście. Nie mogę się doczekać kolejnych spotkań z twórczością tego autora, a Was serdecznie zachęcam do sięgnięcia po Elantris. Obiecuję Wam, że to będzie niesamowita przygoda!

Ocena: 10/10

Cudowne Elantris otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!
 

Prześlij komentarz

5 Komentarze

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale przez liczne pozytywne recenzje chętnie zapoznałabym się z jakąś pozycją. Kto wie, może zacznę od tej? Jeszcze się zastanawiam.:) Pozdrawiam!
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Ja już planuję lekturę kolejnych jego powieści :)

      Usuń
  2. Chyba muszę zabrać się za pierwszy tom tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Mam nadzieję, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  3. Uwielbiam fantastykę, ale coraz rzadziej po nią sięgam, ale na Sandersona mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń