THE WORST BOOKS OF 2020

Rok 2020 upłynął mi pod znakiem różnorodnych gatunkowo książek. Wiele powieści mnie zaskoczyło, lecz zdarzyły się również utwory, które straszliwie mnie zawiodły. Jakie książki nie zdołały trafić do mojego serca?

VENGEFUL. MŚCIWI | V. E. Schwab

 
V. E. Schwab przekazała mi mnóstwo magii - Mroczniejszy odcień magii i Okrutna pieśń należą do moich ulubieńców. Niestety, nie mogę tego samego powiedzieć o Vicious i Vengeful. To historia przewidywalna i schematyczna - kontynuacja niestety tego nie zmieniła.


NORMALNI LUDZIE | Sally Rooney

 
Normalnych ludzi można pokochać lub nie - myślę, że należę do tej drugiej grupy. Sally Rooney stworzyła straszliwie mdłą historię miłosną, których powstało już wiele. Szybko można o niej zapomnieć.
 
{recenzja NORMALNI LUDZIE}

ZAGINIONA DZIEWCZYNA | Gillian Flynn

 
Nie czytałam dawno tak męczącej i nużącej powieści. Gillian Flynn strasznie wolno rozkręcała akcję, a sam klimat sprawił, że straszliwie niechętnie przyglądałam się rozwijającej akcji. Na pewno nie będę polecać tej książki.

DŁUGI PŁATEK MORZA | Isabel Allende

 
Isabel Allende zachwyciła czytelników na całym świecie. Niestety, Długi płatek morza nie wywołał żadnych emocji, a jedynie dostarczył irytacji. Szkoda, bo miałam nadzieję, że autorka zdoła zrobić na mnie ogromne wrażenie.
 

PIĘKNE ZAPOMNIENIE | Jamie McGuire

 
Piękne zapomnienie to moje pierwsze i myślę, że ostatnie spotkanie z twórczością autorki - utwór pełen infantylnych postaci, irytujących schematów oraz nużącej akcji nie zachęcił mnie do kontynuowania tej przygody.
 

OSIEDLE RZNiW | Remigiusz Mróz

 
Moje pierwsze spotkanie z twórczością Remigiusza Mroza okazało się być dalekie od zadowalającego. Osiedle RZNiW znużyło mnie przewidywalną akcją i zirytowało okropnymi schematami. Może inne książki polskiego autora będą godne uwagi?
 
{receenzja OSIEDLE RZNiW}

KTOŚ JEST W TWOIM DOMU | Stephanie Perkins

 
Ktoś jest w twoim domu to kryminał dla młodzieży, który jednak ma wiele mankamentów. Autorka odkrywa za szybko wszystkie karty i czytelnik zaczyna w pewnym momencie nudzić się grą bohaterów w kotka i myszkę. Zakończenie również nie powala na kolana.
 

MORSKI OGIEŃ | Natalie C. Parker

 
Kocham powieści, które poruszają tematykę morskich podróży oraz piratów. Natalie C. Parker wykorzystała ten wątek w swoim utworze, lecz... zabrakło wyjątkowego klimatu, wartkiej akcji i sympatycznych bohaterów. Niestety, Morski ogień straszliwie mnie rozczarował.
 
{recenzja MORSKI OGIEŃ}

NOCTURNA | Maya Motayne

 
Maya Motayne zaprezentowała różnorodne odcienie magii w swojej debiutanckiej powieści. Niestety, fabuła oraz akcja były blade, a bohaterowie potrafili nieco zirytować. Nocturna zapowiadała się wyjątkowo, ale okazała się być jedynie pustą wydmuszką.

{recenzja NOCTURNA}

POŚCIG | Elle Kennedy

 
Uwielbiam książki Elle Kennedy - autorka za każdym razem potrafi mnie rozśmieszyć, ale jednocześnie wzruszyć. Mam jednak wrażenie, że Pościg, pierwszy tom nowej serii, to utwór pełen niedopracowanych wątków oraz nudnych schematów. Pozostaje nadzieja, że to jedno potknięcie - drugi tom serii był o wiele lepszy!
 
{recenzja POŚCIG | recenzja RYZYKO | recenzja UKŁAD}

GOŁĄB I WĄŻ | Shelby Mahurin

 
Zachwyty płynęły ze wszystkich stron, a ja nie potrafiłam się im oprzeć. Gołąb i wąż nie potrafił mnie jednak oczarować - debiut Shelby Mahurin był pełen przewidywalnych zwrotów akcji, mdłych bohaterów oraz wolno rozwijającej się fabuły, która nie zdołała mnie wystarczająco zainteresować.
 
{recenzja GOŁĄB I WĄŻ}

KRÓLESTWO DUSZ | Rena Barron

 
Królestwo dusz zaintrygowało mnie oryginalnym pomysłem na fabułę oraz nietypowym klimatem. Niestety, Rena Barron nie zdołała wykorzystać tych dwóch aspektów na swoją korzyść. Historia Arrah przepełniona była nużącymi zwrotami akcji, brakiem logiki w połączeniu różnorodnych wydarzeń i straszliwie infantylnymi postaciami.
 
{recenzja KRÓLESTWO DUSZ}



Jakie książki zawiodły Was w 2020 roku?

Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Mnie "Normalni ludzie" też nie zachwycili, także rozumiem decyzję o wstawieniu tej książki na tę listę. Dla mnie to przereklamowana historia :/

    OdpowiedzUsuń