♥ THE BEST BOOKS OF 2014 ♥
Najlepsze książki 2014 roku będą powieściami, które trafiły do mojego serca i poruszyły mnie. Pozostawiły cząstkę siebie.
MINIATURZYSTKA, Jessie Burton
Zdecydowanie jedna z najlepszych powieści tego roku. Nie czytałam jeszcze tak poruszającej i tak pięknej powieści. Miniaturzystka jest po prostu genialna!
LEGENDA. PATRIOTA, Marie Lu
Nie mogłam uwierzyć, że to już jest koniec. Marie Lu pisze genialnie. Legenda. Patriota to ostatni tom trylogii, która jest dziełem literackim!
ZŁODZIEJKA KSIĄŻEK, Markus Zusak
Dlaczego nikt mnie nie ostrzegł przed tą powieścią? Jestem w niej zakochana! (pomimo tego, że mnie zniszczyła). Nie mogę się doczekać, aż w moje dłonie wpadnie Posłaniec!
MECHANICZNA KSIĘŻNICZKA, Cassandra Clare
Mechaniczna Księżniczka jest powieścią, w której zakochałam się na zabój. W Willu również, ale teraz to pomińmy. Cassandra Clare stworzyła serię, która okazała się być lepszą od Darów Anioła. Ja tylko narzekam na zakończenie, if you know what i mean.
SZKLANY TRON/KORONA W MROKU, Sarah J. Maas
Moja najukochańsza, jedna z najbardziej ulubionych serii. Dlaczego wydane są tylko dwa tomy? Ja chcę HEIR OF FIRE! Teraz! Szklany Tron i Korona w mroku wymiatają! {recenzja}
DAR JULII, Tahereh Mafi
Nie byłam zbyt pozytywnie nastawiona do trzeciego tomu serii, ale koniec końców przepadłam. Sekret Julii był bardzo słaby, lecz Dar Julii wynagrodził mi porażkę drugiego tomu. I Warner ♥ {recenzja}
MARIA ANTONINA, Juliet Grey
Całą trylogię o Marii Antoninie przeczytałam w tym roku i jestem urzeczona powieściami, jakie zaserwowała mi Juliet Grey. Najbardziej podobał mi się pierwszy tom przygód młodej delfiny, niemniej jednak cała seria utrzymuje się na podobnym poziomie. Z niecierpliwością czekam na następne powieści tej utalentowanej autorki! {recenzja}
NAWAŁNICA MIECZY, George R. R. Martin
Nie mogło tu zabraknąć Nawałnicy Mieczy autorstwa George R. R. Martina, który pisze wspaniale. Oczarowałam się tym tomem i z pewnością sięgnę po kontynuację! {recenzja}
AMERYKAANA, Chimamanda Ngozi Adichie
PISANE SZKARŁATEM/MORDERSTWO WRON, Anne Bishop
Od niedawna do moich ulubionych serii dołączyło również Pisane Szkarłatem wraz z kontynuacją, Morderstwem Wron. Nie mogę się doczekać trzeciego tomu, który przeczuwam, że będzie równie genialny co poprzednie. {recenzja}
OSTATNIA SPOWIEDŹ, Nina Reichter
Ostatnia Spowiedź to książka tak niesamowita, że po jej przeczytaniu czułam się emocjonalnie ''popaprana''. Nie mogłam czytać przez jakiś czas. Naprawdę. {recenzja}
CZAS ŻNIW, Samantha Shannon
Uwielbiam Czas Żniw i wszystko z tą powieścią związane. Samantha Shannon miała ciekawy pomysł, który wykorzystała w pełni. Nie mogę się doczekać The Mime Order. {recenzja}
CZARNE SKRZYDŁA, Sue Monk Kidd
Całkiem niedawno przeczytałam Czarne Skrzydła i jestem zachwycona. Sue Monk Kidd napisała ciekawą i barwną powieść, którą z pewnością będę wspominać przez dłuższy okres czasu.
UKRYTA BRAMA, Eva Voller
Ukryta Brama to bardzo dobre zwieńczenie trylogii autorstwa Evy Voller. Wspaniale się bawiłam przy czytaniu tej powieści!
Jakie książki znalazły się w Waszych zestawieniach ''The best books of 2014''? :)
13 Komentarze
Niektóre pozycje czekają już na moich półkach. :)
OdpowiedzUsuń"Złodziejka książek" i na mnie zrobiła duże wrażenie, choć czytałam ją kilka lat temu. Martin jest klasą samą w sobie :) reszty książek nie czytałam, choć na "Czas żniw" mam dużą ochotę. Pozdrawiam gorąco!
OdpowiedzUsuńU mnie też się pojawiła Mechaniczna księżniczka :3
OdpowiedzUsuńNawałnica mieczy jeszcze przede mną ale pierwszy tom już mam :)
Biografia Kuklińskiego. A co do "Złodziejki książek" to mnie również zniszczyła i długo zbierałam się po niej w sobie.
OdpowiedzUsuńBardzo cieszę się, że w Twoim zestawieniu znalazła się "Złodziejka książek - oddałam się tej książce bez reszty :)
OdpowiedzUsuńKolejna osoba zakochana w Złodziejce! <3 Ale słyszałam, że "Posłaniec" niestety nie jest tak dobry... Sama się niedługo przekonam czy to prawda.
OdpowiedzUsuńZ Twojej listy czytałam jedynie "Mechaniczną Księżniczkę" (którą wieeeeeeeelbię!!!!) i "Ostatnia Spowiedź". Jednak większość pozostałych książek znajduję się na moim TBR ;)
OdpowiedzUsuńSzklany Tron i mnie oczarował :) A Dar Julia mam obowiązkowo w planach, gdyż dwa wcześniejsze tomy bardzo mi się podobały :)
OdpowiedzUsuńCzytałam tylko "Ostatnią spowiedź" ;p Właściwie to ja nie mam takiego zestawienia. ;)
OdpowiedzUsuńSama wpisałabym tu Czas Żniw i Dar Julii ;)
OdpowiedzUsuńEj! Will Heronadale jest mój! Tak jak Warner:)
OdpowiedzUsuńMiniaturzystka dopiero przede mną (nie mogę się doczekać!), a Posłańca przeczytaj jak najszybciej - trudno uwierzyć, ale NAPRAWDĘ jest jeszcze lepszy od Złodziejki (!). Jedynie z Czasem Żniw się nie zgadzam, książka mocno mnie rozczarowała. Ale ilu czytelników, tyle gustów - i przez to jest tak ciekawie:)
Miniaturzystkę, oraz Złodziejkę książek, mam w planach przeczytać. Mnie również Ostatnia Spowiedź przypadła do gustu :)
OdpowiedzUsuń"Uczta dla wron" i "Miasteczko Salem" Kinga
OdpowiedzUsuń