Autoboyography | Christina Lauren

Czy to miłość?


Tanner musi ukrywać prawdę dotyczącą jego tożsamości. Chłopiec jest biseksualny, lecz nie może wyznać prawdy na temat swojej orientacji oraz tożsamości, gdyż przebywa w środowisku mormonów. Rodzina wspiera Tannera i akceptuje go takim, jakim naprawdę jest. Okazuje się jednak, że religijne środowisko może go silnie potępić. Wszystko zmienia się, gdy Tanner poznaje Sebastiana - syna mormońskiego pastora. Wystarczyło jedno spojrzenie, aby połączyło ich coś wyjątkowego... Czy mogą jednak liczyć na miłość?

Christina Lauren to duet dwóch autorek, których twórczość wspominam bardzo miło. Tym razem prezentują jednak powieść o nieco innej tematyce - Autoboyography to historia poruszająca wątek miłości dwóch młodych mężczyzn, którzy w środowisku mormonów starają się znaleźć sposób na rozwinięcie łączącej ich relacji. Byłam niezwykle ciekawa, co takiego zaprezentują autorki. Czy warto sięgnąć po opowieść Tannera i Sebastiana?

Christina Lauren posługują się lekkim i przystępnym stylem. Opowieść jest przedstawiona z perspektywy Tannera, lecz pojawiają się także rozdziały z Sebastianem w roli głównej. Utwór porusza wiele ważnych tematów, a niektóre z nich mogą okazać się krzywdzące - warto mieć na uwadze, iż autorki poruszają kwestie związane z ekskomuniką, terapią konwersyjną, homofobią czy ogólnym brakiem tolerancji wobec osób queer. Akcja miała spokojne tempo, lecz w pewnym momencie zabrakło mi większego nacisku na przedstawiane wydarzenia - czułam się, jakby Christina Lauren nie rozwijały najbardziej kluczowych tematów.

Autoboyography porusza w ogromnym stopniu tematykÄ™ religii oraz jej wpÅ‚ywu na życie. Christina Lauren zrobiÅ‚y to w sposób bardzo szczegółowy, lecz bez krytyki wobec wyznania. Mormonizm otacza życie Tannera oraz Sebastiana, co autorki wielokrotnie podkreÅ›laÅ‚y. Wiara jest ważna także odnoÅ›nie relacji miÅ‚osnej głównych bohaterów. UrzekÅ‚y mnie relacje rodzinne Tannera - wsparcie jego rodziców oraz wrażliwość, z jakÄ… podchodzili do problematycznych tematów bardzo mnie wzruszyÅ‚a. W powieÅ›ci poruszane sÄ… także kwestie dotyczÄ…ce orientacji seksualnej oraz uprzedzeÅ„ czy toksycznych przemyÅ›leÅ„ zwiÄ…zanych z tym tematem. 

Zabrakło mi większego nacisku na rozwój bohaterów. Christina Lauren skupiły się na ukazaniu Tannera oraz jego refleksji, lecz zapomniały o Sebastianie, który odgrywał równie ważną rolę w utworze. Szkoda, ponieważ miałam wrażenie, że pewne tematy związane z dorastaniem, odkrywaniem własnej tożsamości i seksualności były pominięte. Na uwagę zasługuje jednak relacja miłosna między postaciami - autorki stworzyły między nimi niezwykłą więź, o którą Tanner oraz Sebastian starali się wytrwale walczyć.

Autoboyography to intrygująca opowieść, która jednak pozostawiła mnie z mieszanymi odczuciami. Pokochałam siłę i wytrwałość bohaterów w dążeniu do miłości, lecz z drugiej strony autorki nie zaprezentowały nic zaskakującego i wyjątkowego. Christina Lauren przedstawiły dość zwyczajną i opartą na schematach historię z elementami toksycznych uprzedzeń oraz wątkiem religijnym. Szkoda, ponieważ oczekiwałam wspaniałej i wzruszającej powieści o przekraczaniu granic, poznawaniu tożsamości, zrozumieniu i nadziei. Myślę jednak, że fani twórczości autorek oraz czytelnicy poszukujący wciągającej historii o nastolatkach, miłości i walce o uczucie będą zadowoleni z lektury. Czy jesteście gotowi zawalczyć o to, co jest dla Was najważniejsze?

Ocena: 6/10

Autoboyography otrzymałam od Wydawnictwa Prószyński Young. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

0 Komentarze