Co mnie zmieniło na zawsze | Amber Smith

Bolesne przeżycia Eden.


Jedna noc zmienia Eden na zawsze.
I nikt nie może się o tym dowiedzieć.
Liceum miało być najlepszym czasem w życiu dziewczyny. Szalone imprezki z najlepszą przyjaciółką, nowe znajomości, miłość od pierwszego wejrzenia. Niestety, gwałt niszczy wszystkie marzenia. Eden jako poszkodowana, ciągle żyje w przekonaniu, że w każdej chwili może odnaleźć ją jej najgorszy koszmar...

Co mnie zmieniło na zawsze to najnowsza powieść Amber Smith. Opisuje ona cztery lata z życia młodej Eden, która zetknęła się z ogromną tragedią. Z dużymi wymaganiami sięgnęłam po ten utwór. Czy Amber Smith zachwyciła mnie swoją lekturą?

Bardzo szybko przeczytałam powieść Amber Smith ze względu na lekki, młodzieżowy język. Czytelnicy nie będą musieli męczyć się z długimi i szczegółowymi opisami oraz nudnymi dialogami. Utwór podzielony jest na cztery części, które opisują zmiany, które zachodziły w charakterze głównej bohaterki. Możemy dzięki temu dowiedzieć się trochę o jej przeżyciach w licealnych latach.

Eden nie przypadła mi do gustu i pomimo krzywd, których doznała, nie była według mnie pozytywną bohaterką. Dziewczyna była bardzo zamknięta w sobie. Jej zachowanie było jednakże infantylne i niekiedy wydawało mi się, że próbowała stworzyć wokół siebie mur, który odepchnąłby wszystkie bliskie jej osoby. Gwałt to delikatny temat, o którym jednak trzeba rozmawiać. Jego skutki są bardzo poważne.
Autorka poruszyła również współczesne problemy, z którymi boryka się młodzież. W tej powieści mnóstwo jest alkoholu, narkotyków czy seksu. Niestety, lecz te wątki były potraktowane po macoszemu. Liczyłam na więcej.

Czy polecam Co mnie zmieniło na zawsze? Trudno powiedzieć. Z jednej strony jest to powieść z ważnym przesłaniem, lecz z drugiej - w utworze znalazło się wiele mankamentów. Myślę, że czytelniczki szukające powieści opowiadającej o problemach współczesnego świata będą usatysfakcjonowane najnowszą książką Amber Smith. 

Ocena: 5/10

Co mnie zmieniło na zawsze otrzymałam od Wydawnictwa Feeria. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Tobie przypadła ona do gustu :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie zgadzam się z Twoim zdaniem. Generalnie dobrze, że powstają książki poruszające tak trudne tematy, o których należy mówić. Niemniej całe wykonanie nie do końca przypadło mi do gustu. Być może właśnie dlatego, że pewne wątki zostały potraktowane nieco po macoszemu, a ja jednak wymagam czegoś więcej od takich powieści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę ją przeczytać, gdyż ten tytuł zainteresował mnie już w zapowiedziach. Większość czytelników dobrze o niej pisze - zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ta powieść powaliła na kolana :)

    OdpowiedzUsuń