Sułtanka Kosem. W haremie | Demet Altinyeleklioglu


Walka o władzę.


Greczynka Anastazja trafia do sułtańskiego haremu w wieku piętnastu lat. Dziewczyna ma być jedną z niewolnic w pałacu Handan Valide i sułtana Ahmeda I. Uroda i inteligencja Greczynki zostaje zauważona przez babkę władcy, która bierze ją pod swoje skrzydła. Anastazja przygotowuje się do zostanie ulubioną faworytą młodego padyszacha. Czy uda jej się oczarować Ahmeda?

Wielka popularność seriali Wspaniałe stulecie i Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem, spowodowała, iż na rynku wydawniczym jest wysyp powieści opowiadających o losach dwóch władczyń. Czytałam już Aleksandrę, która posiada wiele ciekawych wątków. W moje ręce trafiła także powieść Demet Altinyeleklioglu, która opisuje życie Anastazji. Fabuła skupia się głównie na jej drodze na szczyt Imperium Osmańskiego, ale także przedstawia różne inne wydarzenia, które będą miały znaczenie i zaważą na historii młodej dziewczyny. 

Sułtanka Kosem. W haremie to pierwszy tom przygód młodej Greczynki. Od samego początku możemy zauważyć przemianę charakteru bohaterki i jej bezwzględne decyzje. Bohaterka zaczyna stąpać twardo po ziemi i nie zwraca uwagi na podłe oszczerstwa zarzucane w jej stronę. Obiera sobie ona za cel młodego sułtana, którego pragnie uwieść i stać się najpotężniejszą kobietą w historii Osmanów. 

Demet Altinyeleklioglu pisze bardzo lekko, dlatego powieść czyta się bardzo szybko. Niektóre momenty w książce bardzo się jednak dłużyły - autorka próbowała przedstawić myśli różnych postaci w bardzo dokładny sposób. Ciężko zaklasyfikować tę powieść do jednego gatunku. Znajdziemy tutaj historię miłosną, mnóstwo intryg i historyczne wydarzenia. Każdy czytelnik znajdzie coś dla siebie.

Sułtanka Kosem. W haremie to ciekawie przedstawione życie młodej dziewczyny, która z czasem zmienia się w potężną sułtankę. Demet Altinyeleklioglu napisała barwną powieść i można z łatwością postawić ją na równi ze sławnym serialem. Ja jestem zadowolona z mojej przygody z utworem tej autorki. Fani Wspaniałego stulecia oraz Imperium Osmańskiego z pewnością będą dobrze się bawić z sułtanką Kosem!

Ocena: 7/10

Losy Anastazji poznałam dzięki uprzejmości Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję! 
 

Prześlij komentarz

4 Komentarze

  1. Serial mnie nigdy nie ciekawił, więc chyba książka też przejdzie obok mnie obojętnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w serial bardzo się wciągnęłam, a wszystko przez sesje, kiedy to potrzebowałam czegoś lekkiego, co mi się pozowli zrelaksować. Nie dokończyłam go, ale sentyment nadal mi pozotsał - ostatnio w ręce wpadła mi książka o Huurem, która była zła. Kiepska i zła. Serialu o Kosem nie oglądałam, ale może kiedyś spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serial o Kosem jest bardzo podobny do poprzedniego, jedynie intrygi są troszeczkę inne. Powieść Demet jest jednakże warta uwagi i jak będziesz miała ochotę na klimaty Imperium Osmańskiego to polecam tę lekturę :)
      A jakiego autorstwa książka o Hurrem?

      Usuń