Dama w Czarnym Welonie | 2015

 Zemsta jest sÅ‚odka.


 WÅ‚ochy, XIX wiek.
Clara Grandi wychowywaÅ‚a siÄ™ w San Leonardo z dala od rodzinnej rezydencji w Trydencie. OdsuniÄ™ta od rodziny i obwiniana o Å›mierć matki, dziewczyna ufa jedynie swojemu przyjacielowi, Matteo. Z czasem przyjaźń zaczyna przeradzać siÄ™ w coÅ› wiÄ™cej. Pewnego dnia, Clara zostaje wezwana do posiadÅ‚oÅ›ci w Trydencie. Ojciec, hrabia Vittorio Grandi, pragnie wydać jÄ… za mąż, aby szybko urodziÅ‚a dziedzica. Nikt nie zdaje sobie sprawy z planów ciotki Adelaidy, która chce zatrzymać caÅ‚y majÄ…tek dla siebie. Na parÄ™ dni przed Å›lubem, Clara poznaje przystojnego Guido FossÄ™, który okazuje siÄ™ być przyszÅ‚ym mężem dziewczyny. Nikt nie ma pojÄ™cia o mrocznych tajemnicach, które mężczyzna ukrywa przed wszystkimi.


Och, co to było za widowisko! Uwierzcie mi - wszystkie te stroje, intrygi i malownicze Włochy... Mimo, iż na własne oczy widziałam jak piękne krajobrazy ma to państwo, wzdychałam co chwilę do ekranu. Jednak nie na tym opiera się cała magia serialu. Poznajcie Damę w Czarnym Welonie.

Nowy serial produkcji wÅ‚oskiej urzekÅ‚ mnie od samego poczÄ…tku. Historia zaczyna siÄ™ niewinnie, by nagle wciÄ…gnąć widza w losy Clary, Guido i pozostaÅ‚ych postaci. Ostatnie minuty odcinków zaskakujÄ… i nakazujÄ… wÅ‚Ä…czyć nastÄ™pny. Produkcja posiada wiele niespodziewanych zwrotów akcji, dziÄ™ki którym serial jest ciekawszy i szokujÄ…cy. Gra aktorska jest bardzo dobra - wszyscy wczuwajÄ… siÄ™ w swojÄ… rolÄ™, próbujÄ…c przekonać lub celowo zniechÄ™cić widza do siebie. Miriam Leone, Lino Guanciale i Lucrezia Lante della Rovere zasÅ‚ugujÄ… na wielkie brawa - Ci aktorzy spisali siÄ™ znakomicie.


CaÅ‚y serial jest doprawiony smaczkami, które widz uwielbia - miÅ‚ymi dla oczu krajobrazami, eleganckimi kreacjami i muzykÄ…, idealnie współgrajÄ…cÄ… z wÅ‚oskim klimatem. OsobiÅ›cie byÅ‚am zachwycona i z każdym kolejnym odcinkiem coraz bardziej zazdroÅ›ciÅ‚am wszystkim aktorom gustownych ubiorów.

Dama w czarnym welonie ukazuje widzowi intrygi rodzin i problemy, z którymi muszÄ… siÄ™ zmierzyć postacie wystÄ™pujÄ…ce w produkcji. Jestem zachwycona ukazaniem charakteru niektórych osób, a także ich podejÅ›ciem do życia. W serialu okazuje siÄ™, że bohaterowie nie powinni stuprocentowo ufać swoim rodzinom...


Dama w czarnym welonie to jedna z najlepszych produkcji, którÄ… caÅ‚ym sercem polecam Wam oglÄ…dnąć. Serial wciÄ…gnie Was i nie wypuÅ›ci, aż do koÅ„ca. Mi pozostaje jedynie czekać na drugi sezon serialu i kolejnÄ…, niesamowitÄ… przygodÄ™.

Ocena: 10/10

Prześlij komentarz

13 Komentarze

  1. Nie słyszałam o tym serialu. Wydaję się ciekawy. Intrygi, piękne stroje i krajobrazy! Ach...chyba dam się skusić! :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio nie miałam co robić i trafiłam właśnie na ten film :) Nie wiem na którą trafiłam czesc ale skończyła się na tym jak ta kobieta w ciąży spadła ze schodów ( nie mam pojęcia jak miała na imię bo nie oglądałam od początku) :) Bardzo mi się spodobał, lubię takie klimaty :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta kobieta w ciąży to właśnie główna bohaterka - Clara Grandi. To był chyba czwarty z dwunastu odcinków. Jeśli chcesz nadrobić zaległości to na pewno poprzednie odcinki są gdzieś w sieci :)

      Usuń
  3. A gdzie obejrzałaś cały sezon? Ja w czeluściach Internetu znalazłam tylko 4 odcinki, na resztę trzeba czekać, aż wyemituje je TVP. A ja się naprawdę wciągnęłam, nie chcę czekać! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, to mnie zaciekawiłaś. Plusem jest to, że jest tylko jeden sezon, więc pewnie szybko przez niego przebrnę i pozostanie mi czekać na drugi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy mogłabyś napisać, czy to Guido wepchnął Clarę do rzeki? Bardzo mnie ten serial wciągnął, ale oglądnęłam tylko 7 odcinków po polsku a pozostałe po włosku i nie mogłam nic zrozumieć :(
    Będę bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chcę Ci spoilerować i odbierać frajdy. Po dokładnym obejrzeniu będziesz wiedziała kto to zrobił :)

      Usuń
  6. Serial jest świetny. Zachwyciły mnie stroje i muzyka. Wszystko jak najbardziej na plus (moja ocena 9/10), aż nie mogłam uwierzyć, że "La Dama Velata" okazała się tak dobrym i przyjemnym kinem na nieciekawe wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  7. Serial jest świetny. Zachwyciły mnie stroje i muzyka. Wszystko jak najbardziej na plus (moja ocena 9/10), aż nie mogłam uwierzyć, że "La Dama Velata" okazała się tak dobrym i przyjemnym kinem na nieciekawe wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że są tu same kobiety :) Moje drogie Panie, przyznam się szczerze, że mnie również zaciekawił ten serial, zerknąłem z nudów na 1 odcinek, taki sobie, jak zobaczyłem drugi....to musiałem zobaczyć co dalej, czekam na 11 i 12 :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzieś w Internecie przeczytałam, że drugi sezon jest planowany dopiero na 2016/2017 rok? To prawda?! Było by smutno czekać tak długo, do tej pory można wiele zapomnieć, nie chcę takiej długiej przerwy :(

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy ktoś może wie czy jest książka o tym tytule?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ale raczej nie. Nigdzie nie ma informacji o tym, że serial został stworzony na podstawie powieści.

      Usuń