Wirus | Guillermo Del Toro, Chuck Hogan

 
Od niedawna, Wirus staÅ‚ siÄ™ tematem numer jeden na forach kulturowych. Powodem jest premiera serialu na podstawie tejże powieÅ›ci o tym samym tytule. Dlatego nie mogÅ‚o zabraknąć tej pozycji również na moim blogu :)

Samolot lecÄ…cy z Niemiec, lÄ…duje w Nowym Jorku. Zaniepokojeni kontrolerzy wzywajÄ… wirusologów, którzy majÄ… zidentyfikować dlaczego, zaÅ‚oga liczÄ…ca ponad 200 osób nie daje żadnego znaku życia. Na ich czele stoi Doktor Ephraim Goodweather, który wraz ze swojÄ… zorganizowanÄ… zaÅ‚ogÄ… i schÅ‚odzonym mlekiem wyrusza, aby zbadać powód braku życia w samolocie. Ku wielkiemu zdziwieniu, na pokÅ‚adzie przeżyÅ‚o czterech pasażerów, którzy po uspokojeniu zostali zabrani do szpitala.
Niestety, Doktor Goodweather nie ma pojęcia jakie tajemnice skrywa noc...

Nie wiem jak mogÄ™ Wam opisać książkÄ™, którÄ… niedawno przeczytaÅ‚am. Wirus to powieść peÅ‚na mroku, tajemnic i upiornych stworzeÅ„, która wywoÅ‚uje ciarki na plecach i bÅ‚yszczÄ…ce oczy.

Powieść została przygotowana z pieczołowitą starannością.
Istoty paranormalne w tej powieści nie są z pewnością schematyczne i nudno przedstawione. Akcja w Wirusie pojawia się niespodziewanie, było jej jednak momentami zdecydowanie za mało.
Dialogi i opisy były dobrze wyważone i ciekawe, autorzy potrafili niesamowicie zainteresować czytelnika.

Wirus to genialny horror z szczyptą kryminału w tle. Nie sposób oderwać się od tej powieści. Autorzy w pełni wykorzystali swój pomysł, ukazując czytelnikowi niezwykłą historię z groźnymi stworami na horyzoncie.
Zachęcam Was do sięgnięcia po tą książkę z czystym sumieniem - na pewno się nie zawiedziecie!

Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania ''Wirusa'' dziÄ™kujÄ™ bardzo Wydawnictwu Zysk i S-ka!


Prześlij komentarz

9 Komentarze

  1. Okładka z pewnością przykuwa uwagę. Lubię horrory, więc czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio czytałam tę książkę i również przypadła mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowicie mam ochotę ją przeczytać, tym bardziej, że chciałabym oglądnąć serial, a wiadomo, że jestem antyfanką oglądania ekranizacji, przed przeczytaniem pierwowzoru. :) Także myślę, że prędzej czy później, z tą pozycją się zaznajomię.:)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie książki, ale okładka mnie przeraża. Chyba bym nie mogła spać po nocach :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka jest przerażająca. Ale książka ma ciekawy opis. Zachęciłaś mnie, chyba niedługo po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam,
    Alpaka
    http://alpakowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. To mnie zaskoczyłaś, bo ja zaczęłam od serialu, który po pierwszym odcinku, wyłącznie mnie rozbawił niż wciągnął, a skoro książka jest dobra, muszę mieć ją na oku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka raczej nie zachęca do sięgnięcia po powieść, jak dla mnie jest okropna i chyba nie wiele ma wspólnego z treścią.

    Co do samej treści to z chęcią się z nią zapoznam jak tylko książka wpadnie w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Obejrzałam bodajże dwa odcinki serialu i jakoś mnie nie kupił. Raczej podziękuję... Historia wydaje się intrygująca, ale coś mnie mimowolnie odstrasza xD

    OdpowiedzUsuń