Mroczny duet | Victoria Schwab

Pogoń za potworami.


Minęło sześć miesięcy. August Flynn pogodził się z tym, że nigdy nie będzie człowiekiem. Stojąc na czele OFS stara się zaprowadzić porządek w pogrążonym w chaosie mieście. Kate Harker za dnia udaje normalną dziewczynę, a nocami poluje na potwory w Dobrobycie. Pojawienie się nowego monstrum wszystko zmienia. Kate musi znaleźć sposób, aby ostrzec Augusta przed nadchodzącym niebezpieczeństwem. Czy jednak pozwoli sobie na powrót do przeszłości, od której tak bardzo starała się uciec?

Victoria Schwab jest jedną z moich ulubionych autorek, której książki czytam ze szczerą przyjemnością. Po lekturze Mroczniejszego odcienia magii i Zgromadzenia cieni, musiałam zapoznać się także z Okrutną pieśnią. Historia Kate i Augusta zaintrygowała mnie na tyle, że z niecierpliwością czekałam na kontynuację. Czy Mroczny duet jest dobrym zwieńczeniem serii?

Mroczny duet czytało mi się o wiele lepiej niż Okrutną pieśń. Akcja pędziła do przodu w zastraszającym tempie, prezentując czytelnikowi coraz to bardziej dramatyczne sytuacje. Warto zwrócić uwagę na wykreowany świat, który ponownie zaskakuje swoją oryginalnością. Autorka przedstawia również Dobrobyt, czyli zupełne przeciwieństwo Prawdziwości. Kate z czasem odkrywa jednak, iż bezpieczeństwo jest pojęciem względnym, a potwory mogą pojawić się wszędzie. Victoria Schwab urozmaiciła fabułę dodając nieznanego wcześniej przeciwnika - nowego potwora, który potrafi namieszać w głowach swoim ofiarom. Klimat jest znacznie bardziej mroczny niż w pierwszym tomie.

Victoria Schwab rozwinęła wiele wątków. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona pojawieniem się nowych przeciwników, ale także sojuszników. Pokazane jest życie w kompleksie Flynna, rządy Sloana na północy oraz codzienność w Dobrobycie. Bohaterowie niejeden raz będą musieli stawić czoło okrutnym potworom. Autorka w interesującym kierunku poprowadziła relację Kate oraz Augusta. Pojawią się także walka o zachowanie człowieczeństwa, nowe przyjaźnie, miłość, muzyka, pragnienie zemsty i dążenie do spełnienia własnych marzeń.

W tym tomie pokochałam wszystkich bohaterów. Kate nie irytowała mnie już tak bardzo swoim zachowaniem. Dziewczyna pragnęła uchronić Prawdziwość przed nowym i niebezpiecznym przeciwnikiem. Można przyglądać się jej wewnętrznej walce z wychodzącą na jaw mroczną stroną. Widoczna jest również metamorfoza Augusta, lecz bohater nadal zachwycał swoim charakterem - pragnął najlepszego życia dla najbliższych. W utworze pokochałam także Ilsę, Henry'ego oraz Emily, Soro, przyjaciół Augusta, znajomych Kate, ale także poczułam trochę mocniejsze uczucia względem Alice i Sloana.

Mroczny duet jest jedną z najlepszych powieści tego roku i świetną kontynuacją przygód Augusta oraz Kate. Victoria Schwab zaskakuje zwrotami akcji, wprowadza napięcie za pomocą dramatycznych sytuacji, a także wywołuje wiele emocji rozdzierającym serce zakończeniem. Utwór z pewnością zapewni godziny świetnej przygody zarówno młodszym jak i starszym czytelnikom. Jesteście gotowi pokonać swoje najmroczniejsze lęki? Noc jest blisko, a potwory nadchodzą...

Ocena: 10/10

Sprawdźcie inne nowości!

Mroczny duet otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!
 

Prześlij komentarz

4 Komentarze

  1. Zgadzam siÄ™! Rewelacyjna seria :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszyscy tak zachwycają się tą serią, że chyba grzechem byłoby jej nie przeczytać. Mam nadzieję, iż w końcu znajdę na nią czas. :)

    OdpowiedzUsuń