The Prison Healer. Próby żywiołów | Lynette Noni

Niepokojące wyzwania w więzieniu.


Kiva Meridan od wielu lat przebywa w Zalindovie. Niebezpieczne więzienie jest miejscem, z którego się nie wychodzi. Dziewczyna zdołała uchronić się przed tragicznym losem, gdyż dysponuje wiedzą uzdrowicielki, co pomaga jej podtrzymać przy życiu licznych więźniów. Gdy otrzymuje zadanie doprowadzenia Zbuntowanej Królowej do zdrowia, wie, iż nie zdoła podołać tak niewykonalnemu zadaniu. Kobieta została skazana na próby żywiołów, które oznaczają pewną śmierć. Kiva postanawia przejąć jej wyrok i spróbować zapewnić czas bliskim, którzy listownie obiecali przybyć i uratować Zbuntowaną Królową... 

Lynette Noni powraca do świata fantastyki z nową historią! The Prison Healer. Próby żywiołów to pierwszy tom fenomenalnej trylogii, która zdobyła serca czytelników z całego świata. Byłam bardzo ciekawa, czy losy Kivy trafią także w mój gust. Z niemałymi oczekiwaniami dołączyłam do bohaterów przebywających w Zalindovie. Magia, tajemnice, intrygi - czy młoda Kiva zdoła przetrwać w tak niebezpiecznym środowisku?

Lynette Noni posługuje się przystępnym i lekkim językiem, dzięki któremu z łatwością można wciągnąć się w akcję utworu. Autorka postanowiła opisać przygody bohaterów przebywających w nieoczekiwanym miejscu - więzieniu o nazwie Zalindov. Przyznam szczerze, iż byłam podekscytowana wizją nagłych zwrotów akcji i licznych tajemnic. Niestety, wiele z nich zdołałam odkryć przed zakończeniem i troszeczkę zawiodłam się na rozplanowanej fabule. Liczyłam na lepiej ukazane wydarzenia związane z tytułowymi próbami, ale także na bardziej szczegółowo opisany świat przedstawiony.

The Prison Healer. Próby żywiołów to wciągająca i nietuzinkowa opowieść, która ujawniła różnorodne problemy bohaterów i zwróciła uwagę na skomplikowane relacje międzyludzkie. Lynette Noni próbowała w tajemniczy sposób nakreślić niepokoje społeczne i jednocześnie przedstawić dylematy moralne postaci. Kiva mierzyła się nie tylko z próbą przetrwania w brutalnym środowisku, ale także z rodzinnymi obowiązkami i obietnicami złożonymi innym. Jej stopniowa metamorfoza i nieoczekiwana decyzja o udziale w tytułowych próbach żywiołów sprawiły, iż z zapartym tchem śledziłam jej dalsze losy.

Bohaterowie okazali się niezwykle wnikliwie ukazani -  Lynette Noni świetnie rozwinęła osobowości wybranych postaci, a jednocześnie ukazała ich intrygujące spostrzeżenia czy światopogląd. Kiva Meridan była nieufną, sprytną uzdrowicielką, której sekrety i tajemnicze działania zachęcały do dalszej lektury. Nie mogłam się doczekać, aż odkryję prawdę związaną z jej bolesną przeszłością. Na uwagę zasługują także pozostali więźniowie, których tragiczne losy były ściśle związane z perypetiami Kivy.

The Prison Healer. Próby żywiołów to niezwykle wciągająca opowieść o tajemnicach, magicznych wyzwaniach i walce o władzę w miejscu przepełnionym mrocznymi intrygami. Lynette Noni być może nie zdołała mnie zaskoczyć nagłymi zwrotami akcji, lecz zapewniła rozrywkę na fenomenalnym poziomie. Czytelnicy poszukujący lekkiej i pełnej dynamicznych wydarzeń powieści mogą śmiało spróbować szczęścia z perypetiami Kivy. Czy jesteście gotowi odwiedzić bohaterów w Zalindovie?

Ocena: 7/10

The Prison Healer. Próby żywiołów otrzymałam od Wydawnictwa MustRead. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-




Prześlij komentarz

0 Komentarze