Finał | Stephanie Garber

Ostatnie słowo Caravalu.



Gra się zakończyła, lecz niebezpieczeństwo nie zniknęło. Mojry wydostały się z kart i pragną odzyskać upragnioną władzę. Siostry Dragna muszą ponownie spróbować znaleźć sposób na uratowanie tego, co jest dla nich najważniejsze. Kłamstwa i niedopowiedzenia towarzyszą im jednak na każdym kroku. Scarlett i Tella mogą zaryzykować i pozwolić sobie na zaufanie. Co jednak, jeśli to będzie ich kolejny błąd?

Stephanie Garber nadchodzi z wyczekiwanym zakończeniem bestsellerowej serii! Caraval oraz Legenda okazały się lekkimi i fascynującymi lekturami. Finał to opowieść, której nie potrafiłam się doczekać. Liczyłam na dramatyczne wydarzenia, emocjonalne wyznania, niebezpieczne intrygi i fascynujące zwieńczenie przygód sióstr Dragna. Czy ostatni tom zdołał utrzymać wysoki poziom i zaprezentować nieoczekiwane rozwiązanie zagadek?

Autorka posługuje się lekkim, młodzieżowym stylem. Z niemałym zainteresowaniem śledziłam losy ulubionych bohaterów. Stephanie Garber skupiła się na ukazaniu perspektywy dwóch sióstr, dlatego czytelnicy będą mogli odkrywać ich emocje, przemyślenia i marzenia. Nieco chaotyczna narracja momentami wpływała na niezwykły, magiczny klimat całej przygody. Szkoda, gdyż nie potrafiłam oderwać się od lektury tej opowieści!

Finał to istna jazda bez trzymanki! Stephanie Garber zapewniła niezliczoną ilość niespodziewanych zwrotów akcji, które zdołały utrzymać zainteresowanie czytelnika. Dramatyczne intrygi, emocjonalne odkrycia czy dążenie do osiągnięcia wyznaczonych celów - losy sióstr Dragna okazały się wciągającą przygodą. Autorka wykorzystała zdarzenia z poprzednich tomów i rozwinęła niektóre motywy w intrygującym, nietuzinkowym kierunku. Myślę jednak, iż romantyczne perypetie postaci niekoniecznie mnie przekonały - zostały nakreślone w karykaturalny, nienaturalny sposób. W szczególności powielanie trójkątów miłosnych nie wpłynęło pozytywnie na nakreślone relacje miłosne.

Stephanie Garber stworzyła sympatyczne postaci, którym nie sposób nie kibicować. Z niemałym zainteresowaniem śledziłam rozwój ich osobowości, ale także wewnętrzne przemiany związane z dylematami moralnymi. Myślę, iż czytelnicy będą zadowoleni z emocjonalnych przeżyć i refleksji Scarlett i Telli. Rozwijające się relacje międzyludzkie potrafiły zafascynować - nie potrafiłam przewidzieć, jak potoczą się losy niektórych postaci.

Finał to wyczekiwane zwieńczenie trylogii, która zaprezentowało nieoczekiwane zwroty akcji i przyspieszyło bicie serca za sprawą dramatycznych sytuacji bohaterów. Stephanie Garber z lekkością ukazała pełną rozrywki przygodę. Fani twórczości autorki i czytelnicy poszukujący wciągającej opowieści mogą śmiało spróbować szczęścia z losami sióstr Dragna. Czy jesteście gotowi poznać finał najważniejszej gry i doprowadzić do szczęśliwego zakończenia?

Ocena: 7/10

Finał otrzymałam od Wydawnictwa PoradniaK. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

0 Komentarze