Book Lovers | Emily Henry

Miasteczko jak z książki?


Nora ponownie została rzucona. Kobieta wcale nie jest zdziwiona, ponieważ schemat jest ten sam - mężczyzna wyjeżdża, nie wraca i znajduje sobie w małym miasteczku miłą, skromną i uroczą dziewczynę. Nora nie jest materiałem na partnerkę życia - walczy niczym lwica o swoich klientów, jest przepełniona chęcią rywalizacji, a determinacja to jej trzecie imię. Gdy siostra proponuje jej wyjazd do małego miasteczka, Nora postanawia do niej dołączyć. Nie spodziewa się jednak, że znajdzie tam Charliego Lastrę - największego wroga i przeciwnika. W Sunshine Falls nietrudno na kogoś wpaść, dlatego ich spotkania są nieuniknione. Nora zastanawia się jednak, czy warto zaangażować się w kolejny związek, który prawdopodobnie nie wypali...

Znana i lubiana autorka powraca z nową książką o... czytelnikach i branży wydawniczej! Book Lovers autorstwa Emily Henry prezentuje ognisty konflikt agentki literackiej z redaktorem, wycieczkę niczym z małomiasteczkowej opowieści, ale także wątpliwości i strach przed sercowymi podbojami. Postanowiłam wyruszyć wraz z Norą i jej siostrą do Sunshine Falls, aby przekonać się, czy odnajdzie tam swój cel (i miłość życia). Czy była to wspaniała przygoda?

Emily Henry posługuje się przystępnym językiem. Od tej historii nie sposób się oderwać - miałam wrażenie, że strony po prostu przelatują przez moje palce. Historia jest przedstawiona z perspektywy głównej bohaterki, co dodatkowo pozwala na zapoznanie się z jej refleksjami oraz przemyśleniami. Tempo akcji jest spokojne, lecz autorka prezentuje kolejne wydarzenia i zwroty akcji. Powieść nie jest przeznaczona dla młodych czytelników ze względu na obecność scen erotycznych. Są one jednak plastycznie napisane. Spodziewałam się nieco więcej po zakończeniu, które nie do końca odpowiadało klimatem do całości historii.

Book Lovers porusza wiele różnorodnych kwestii, lecz najbardziej zauroczyło mnie nawiązanie do czytelnictwa i branży wydawniczej. Emily Henry nakreśliła sposób pracy Nory, jej zaangażowanie w proces pisania i wydawania kolejnych utworów, a jednocześnie nie zapomniała wspomnieć o młodzieńczej miłości bohaterki do czytania. Przyznam szczerze, że byłam zauroczona tym wątkiem. W powieści występują także liczne relacje międzyludzkie oraz nawiązania do rodziny - bohaterowie muszą zmierzyć się z problemami oraz wspomnieniami dotyczącymi przeszłości. Emily Henry rozwinęła jednocześnie wątki związane z macierzyństwem, stratą, złamanym sercem czy dynamiczną rywalizacją.

Bohaterowie zaskoczyli mnie bardzo pozytywnie. Nora to waleczna i pewna siebie kobieta, która stale nie potrafi pogodzić się z demonami przeszłości. Kibicowałam jej w próbie odnalezienia spokoju i nawiązania zdrowej relacji. Charlie także zdobył moje serce ironicznym podejściem do wielu sytuacji, ale także zrozumieniem i wsparciem, jakie okazywał Norze. Mam jedynie wrażenie, że postać Libby została potraktowana po macoszemu - autorka wykorzystała w jej przypadku niezliczoną ilość schematów, co nie do końca przypadło mi do gustu.

Book Lovers to idealna powieść dla fanów książek - przepełniona nawiązaniami do innych tytułów, pełnym napięcia romansem oraz elementami dotyczącymi relacji międzyludzkich. Emily Henry w bardzo plastyczny sposób rozwija historię Nory i Charliego, a jednocześnie zwraca uwagę na różnorodne i problematyczne kwestie. Myślę, że fani twórczości autorki oraz czytelnicy poszukujący wyjątkowej powieści z książkami w tle będą zachwyceni tą lekturą. Czy jesteście gotowi wyruszyć do Susnhine Falls na poszukiwania miłości?

Ocena: 8/10

Sprawdź inne bestsellery!

-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

0 Komentarze