Królowa i Uzdrowiciel | Amy Harmon

 Magia ma swoją cenę. Miłość również.



Królestwo zostało ocalone, a magia przestała być uważana za zagrożenie. Kjell jako członek gwardii poluje na pozostałe w kraju Volgary. Jednego dnia odnajduje jednak dziewczynę na skraju śmierci, którą ulecza swoim magicznym darem. Sasha staje się towarzyszem podróży, zdobywając serca kompanów słodkim zachowaniem i pięknymi opowieściami. Kjell zakochuje się w dziewczynie, lecz szybko okazuje się, iż straciła pamięć i nie jest osobą, za którą się wcześniej podawała. Kim w takim razie jest?

Królowa i Uzdrowiciel to kontynuacja historii, którą Amy Harmon przedstawiła w książce Słowo i miecz. Tym razem głównymi bohaterami są Kjell z Jeru oraz niewolnica Sasha. Sytuacja w kraju uspokoiła się, lecz niebezpieczne Volgary nadal zagrażają mieszkańcom, dlatego na pomoc wyrusza dowódca gwardii królewskiej. Na swojej drodze spotka niebezpieczeństwo w postaci pięknej dziewczyny...

Amy Harmon posługuje się niezwykle lekkim językiem, przez co powieść można przeczytać z łatwością jeden dzień. Świat przedstawiony był opisany dokładnie i autorka odkrywała nieznane wcześniej tereny królestwa. Akcja warto płynie do przodu, choć brak w lekturze zaskakujących wydarzeń.

Historia Kjella oraz Sashy rozpoczęła się w interesujący sposób, lecz po paru rozdziałach zawiodłam się, ponieważ relacja bohaterów została potraktowana po macoszemu. Główni bohaterowie zakochują się w sobie po paru dniach i autorka ukazuje ich słowne potyczki oraz infantylne zachowanie. Druga połowa lektury zmienia jednak trochę sytuację, choć miłosny wątek nie jest lepiej poprowadzony. Bardzo polubiłam motyw magii, który jest szerzej przedstawiony w tym tomie. Autorka przybliża bohaterów z różnorodnymi darami oraz wykorzystuje ich w wielu sytuacjach. Pojawiają się również Lark oraz Tiras z poprzedniego tomu - ukazane zostaje życie bohaterów i ich codzienność.

Polubiłam kompanię Kjella, która była barwnie przedstawiona w rozdziałach powieści. Nie przypadło mi do gustu zachowanie głównych bohaterów. Sasha postępowała naiwnie i nie zmieniła charakteru do samego końca, natomiast Kjell irytował brakiem zdecydowania w podejmowanych przez mężczyznę decyzjach.

Królowa i Uzdrowiciel to porządna kontynuacja, która ponownie przeniesie do krainy pełnej magii i niebezpieczeństwa. Ta historia nie jest aż tak porywająca jak losy Lark oraz Tirasa, lecz nadal można przyjemnie spędzić czas z bohaterami lektury. Amy Harmon zgrabnie tworzy intrygę i zamyka wszystkie wątki na przestrzeni trzystu stron. Jeśli jesteście ciekawi, co wydarzyło się w królestwie po wydarzeniach zaprezentowanych w Słowie i mieczu to sięgnijcie śmiało po Królową i Uzdrowiciela. Czeka na Was niezwykle barwna historia!

Ocena: 6/10

Królową i Uzdrowiciela otrzymałam od Wydawnictwa Editio. Bardzo dziękuję!


Prześlij komentarz

9 Komentarze

  1. Jak na razie przeczytałam jedną książkę tej autorki, która bardzo mi się spodobała, ale widzę, że powinnam sięgnąć po inne tytuły niż powyższe. :)
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeśli podobają Ci się książki Amy Harmon to ''Słowo i miecz'' również pozytywnie zaskoczy :)

      Usuń
  2. Jedna z przyjemniejszych serii jakie ostatnio czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O pierwszym tomie co nieco słyszałam, ale na razie nie mam go w planach. Może kiedyś dam mu szansę, bo jednak lubię takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze wcześniejszego tomu, więc trudno mi orzec czy przeczytam kontynuację :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będziesz miała ochotę na lekką fantastykę z wątkami miłosnymi to zachęcam do sięgnięcia po serię Amy Harmon :)

      Usuń
  5. Nie słyszałam o tej serii, ale nie sądzę, aby przypadła mi do gustu po Twojej recenzji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ponieważ pierwszy tom jest naprawdę świetną lekturą :)

      Usuń