Słowo i miecz | Amy Harmon

Życie bez słów.


Lark od lat nie używała słów. Jej matka związała życie dziewczyny z losem chłodnego ojca, a także zakazała jej korzystania z wyjątkowego daru. Zapowiedziała również ówczesnemu królowi, że zagubi swoją duszę i odda syna niebu. Paręnaście lat później tron obejmuje Tiras. Prowadząc wojnę z dziwnymi i przerażającymi stworzeniami, mężczyzna pragnie od każdego dowodu lojalności w postaci żołnierzy. Lark będzie musiała stanąć przed wyborem: posłuchać swojego ojca i pomóc mu w zdobyciu korony lub stać u boku Tirasa, którego ojciec zamordował jej matkę. Czy jednak los dziewczyny jest zależny od decyzji mężczyzn?

Na Słowo i miecz czekałam z ogromną niecierpliwością. Powieści Amy Harmon, które miałam okazję już przeczytać, Prawo Mojżesza i Making faces, nie zachwyciły mnie w stu procentach. Czułam, że z historią Lark będzie inaczej. Czy odnalazłam w tej lekturze zachwycającą magię słów?

Amy Harmon oczarowała mnie swoim kunsztem pisarskim. Opisy były bardzo szczegółowe, lecz nie zamęczały czytelnika. Dostarczane z każdym kolejnym rozdziałem informacje, pozwalały na rozwój historii i zaskakujące zwroty akcji. Takiego zakończenia się nie spodziewałam!

Słowo i miecz posiada wiele wątków, choć nie każdy z nich mnie zachwycił. Bardzo spodobał mi się pomysł z magicznymi umiejętnościami ludności całego królestwa. Poznajemy wiele różnych gatunków darów, które te osoby posiadają. Autorka porusza wątki dotyczące relacji rodzinnych, miłości, przyjaźni, walki o władzę, różnorodnych konfliktów, trudności związanych z podjęciem wyboru czy wojen z wrogim przeciwnikiem.

Lark była bohaterką, którą od razu polubiłam. Dziewczyna kierowała się często głosem swojego serca, lecz nie była pozbawiona własnego umysłu. Gdy ktoś przekroczył wyznaczoną granicę, dawała o tym znać. Niestety, wątek miłosny oraz sama postać Tirasa nie zaczarowały mnie wystarczająco. Bohater bardzo często był samolubny i wykorzystywał Lark do własnych celów. Miałam nadzieję, że autorka ukaże go w zupełnie inny sposób.

Słowo i miecz przeniesie Was do fantastycznie wykreowanego świata pełnego magii, intryg i walki. Amy Harmon zafascynuje czytelnika opowiadaną historią, od której nie sposób będzie się uwolnić. Z pewnością powieść przypadnie do gustu fanom twórczości autorki oraz osobom uwielbiającym dobrze napisaną książkę fantastyczną. Jak wygląda życie, gdy nie możesz używać słów? Dowiedz się sam...

Ocena: 8/10

Słowo i miecz otrzymałam od Wydawnictwa Editio. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

1 Komentarze