Don Kichot z la Manczy | Miguel De Cervantes


Minęło parę tygodni i zniknęło ponad sto litrów herbaty zanim zakończyłam swoją wędrówkę z Don Kichotem. Powieść autorstwa Miguela De Cervantesa zainteresowała mnie już od pierwszego spojrzenia, dlatego, gdy otrzymałam tę książkę od razu zaczęłam czytać. I mówiąc szczerze przepadłam na wiele dni, lecz gdy już wyszłam do żywych, byłam bardzo zadowolona.

Alonso zmęczony codziennością, pragnie zostać błędnym rycerzem i przeżyć niezliczoną ilość przygód. Przybiera on nowe imię, które brzmi Don Kichot z La Manczy i wyrusza wraz z koniem Rosynantem i giermkiem Sanczo Pansą naprzód ku przygodzie.

Don Kichot z La Manczy jest klasyką wysokich lotów. Zarwałam wiele nocy, aby móc  dokańczać rozdziały tej książki. Autor stworzył bardzo barwną i ciekawą historię, przy której trudno jest się nudzić i ziewać.
Powieść została napisana zawiłym i trudnym językiem, jednak pomimo tego Don Kichota czytało mi się dosyć lekko. Autor opisywał wszystko bardzo dokładnie, lecz momentami wydawało mi się, że chce zdecydowanie przedobrzyć.

Don Kichot przedstawia postać niewątpliwie szaleńczą, lecz marzycielską. Nie patrzy on na realia świata i pozwala sobie dumać nad rycerstwem i księgami tego gatunku przez co zaniedbuje codzienne obowiązki. 
Najbardziej jednak spodobał mi się Sanczo Pansa, czyli giermek zwiedziony przez głównego bohatera wizją bogactwa i nagrody za wierną służbę u boku błędnego rycerza.

Don Kichot z La Manczy to powieść wyjątkowa i ciekawa, która zachwyci każdego czytelnika łaknącego dobrej przygodowej książki. Ja z pewnością jestem zadowolona i polecam Wam wędrówkę z błędnym rycerzem, giermkiem Sanczo Pansą i Rosynantem.

Ocena: 8/10


Za możliwość przeczytania ''Don Kichota z La Manczy'' bardzo dziękuję Wydwnictwu MG!



Prześlij komentarz

11 Komentarze

  1. Tak, warto znać historie tego szalonego rycerza. Wspaniała historia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie czytałam czegoś proście przygodowego, muszę ją zdobyć w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie z kolei w ogóle nie ciągnie do tej książki. Może to przez język, o którym piszesz, a może to fabuła mnie nie przekonuje? Nie mam pojęcia, aczkolwiek w najbliższym czasie nie zamierzam wyciągać rąk po tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ciągnie mnie do tego typu książek, ale moja koleżanka bardzo takie lubi, więc na pewno jej to polecę :)

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
  5. Według mnie jest to naprawdę KAWAŁ (wielki,w ileki kawał...) literatury i nie jestem pewna, czy jest gotowa na te tysiąc (czy ile tam tego jest) stron ^^ Może kiedyś, latem, w wakacje... Don Kichota poznać trzeba, to postać klasyczna wręcz :))

    zaczarrowana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam i również bardzo mi się spodobał, a moja ocena jest bardzo zbliżona do Twojej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż wstyd mi, że jeszcze nie miałam okazji, żeby przeczytać o Don Kichocie >< Jak najszybciej będę musiała to nadrobić :3 Tylko trochę obawiam się, że ten trudny język może mnie troszkę zniechęcić... Ale! To się zobaczy jak się zacznie czytać ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie czytałam przygodowej książki, oj bardzo dawno... więc może prszyszła na to pora ;)

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. W poprzedniej klasie bodajże, to była moja lektura, która ponownie przełamała zasadę, że to co trzeba przeczytać do szkoły, jest po prostu nudne. :) I cieszę się, bo to jednak hiszpańskie dzieło, a wszystko co Hiszpańskie - w moim mniemaniu MUSI być dobre. :D
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak, piękna książka, zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń