Czas Żniw | Samantha Shannon



„- Nie jesteś niemową - powiedział. - Odezwij się. - Myślałam, że nie mam prawa odzywać się bez pozwolenia. - Zezwalam ci. - Nie mam nic do powiedzenia.
 


Niebezpieczeństwa. 
Często nie zdajemy sobie sprawy, iż jesteśmy na ukrytym celowniku, który chce nas zniszczyć. Tak samo było z Paige Mahoney.
Przekonajcie się, jaka jest jej historia.


„- Masz periorbital haematoma. - Co? - Podbite oko.”




Oto co nas czeka w przyszłości:
Dziewiętnastoletnia Paige Mahoney, to osoba, która już dawno powinna zostać złapana. Pracuje ona w podziemiu Sajonu Lodnyn, a jej szefem jest Jaxon Hall. To dla niego właśnie wykonuje zlecenia, które polegają na pozyskiwaniu informacji dzięki włamaniom do ludzkich umysłów.
Paige jest jedną z nielicznych osób, które mają zaszczyt być sennym wędrowcem, ale z tym wiążą się również niebezpieczeństwa, ponieważ w tym świecie, zdradą jest sam fakt, że istnieje.
Dziewczynie udaje się omijać pułapki do pewnego dnia. Zostaje przetransportowana do Oksfordu – tajemniczej kolonii karnej Refaitów, potężnej rasy pochodzącej z innego świata. Trafia ona pod skrzydła Naczelnika, który jest jej panem i przed którym będzie od tej pory odpowiadać.
Dziewczyna nie wie co robić, aby odzyskać wolność. Czy jest tam przeznaczona na śmierć?
Oto rok, w którym żniwa będą bardzo obfite.



„- Niech cię piekło pochłonie. - Ja już istnieję na poziomie piekła. - Istniej na tym, który jest jak najdalej od mojego.”



Samantha Shannon stworzyła coś bardzo dobrego.
Dialogi, historia oraz akcja w tej powieści płyną bardzo szybko. Książkę pochłonęła mnie na parę dni, przez co stałam się niedostępna dla rodziny. Niesamowita opowieść.


Bohaterowie byli bardzo fajni.
Paige wykazała się sprytem oraz zaangażowaniem, a w głębi duszy drzemie w niej chęć pomagania innym, którzy nie mają dość siły, aby przetrwać.
Naczelnik z czasem zdobył moją sympatię, lecz na początku był on irytujący i nie przejmował się Paige, która była skazana na innych Refaitów. Po pewnym czasie, stwierdziłam, że jest to przyjazny bohater, którego polubiłam.
 

''Czas Żniw'' to naprawdę dobra powieść.
Autorka stworzyła coś nietuzinkowego i ciekawego. Z niecierpliwością oczekuję wydania następnego tomu jej serii.
Serdecznie zachęcam Was do zapoznania się z historią Paige Mahoney, która jest Sennym Wędrowcem.


„- Jak się czujesz? - zapytał. - Pieprz się. Jego oczy zapłonęły. - Widzę, że lepiej.”
 

Ocena: 9/10


Prześlij komentarz

14 Komentarze

  1. I kolejna dobra recenzja książki.
    Jak nic - musze ją przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na to, że bardzo porządna książka z tego "Czasu żniw". Bardzo zaciekawila mnie fabuła. Na pewno, na pewno przeczytam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam ale mnie książka ta niemiłosiernie nudziła. Jestem przerażona faktem, że ma być chyba jeszcze 7 tomów ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Książę dostałam jako prezent świąteczny i czeka na swoją kolej, która nadejdzie mam nadzieję niedługo, bo w większości czytam same pozytywne recenzje :D Od razu pomyślałam, że mi się spodoba, a po przeczytaniu cytatów, które dodałaś już wiem, że tak będzie! Zdecydowanie mój typ humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna książka! Autorka ma niesamowitą wyobraźnię! Czekam na kolejne tomy! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią się zapoznam z tą książką, ale będę musiała ją wyszukać w bibliotece, dopiero za jakiś czas ^^ Natłok powieści....

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje must read!

    po-uszy-w-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam chęć przeczytać, co recenzja, to pozytywna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czeka na swą kolej <3
    Pozdrawiam Kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znowu Twoja świetna recenzja , przez Ciebie nic tylko będę czytać ! :)


    http://czytaniemoimhobby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nie udało mi się jeszcze jej nigdzie upolować ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A więc jednak. To MUSI być dobra książka :) Byłam do niej nieco sceptycznie nastawiona, ale teraz już mam pewność, że muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna książka! Wprost nie mogę się doczekać kontynuacji :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolejna pozytywna recenzja książki, no muszę ją przeczytać, muszę! ;)

    OdpowiedzUsuń