Najlepsze chęci | Susan Anne Mason

Opiekun i opiekunka.

Grace wyrusza do Kanady, aby odwiedzić swoją siostrę, Rose. Kobieta musi samotnie wychowywać syna, gdyż jej mąż został wykluczony z własnej rodziny przez popełniony mezalians, a niedługo później pozostawił żonę i dziecko, gdy zginął w czasie wojny. Niestety, gdy Grace dociera na miejsce, odkrywa, iż jej siostra umarła, a siostrzeniec trafił pod opiekę rodziny ojca. Grace postanawia upewnić się, że dziecko jest dobrze traktowane, dlatego zatrudnia się jako jego opiekunka. Sprawy szybko się komplikują, gdy oprócz bogactwa i wykwintności Grace natrafia również na niespodziewane uczucia do prawnego opiekuna siostrzeńca...

Po lekturze dwóch powieści Susan Anne Mason postanowiłam sięgnąć po inne książki tej autorki. Irlandzkie łąki nie uniknęły mankamentów, ale Szlachetne serce bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Miałam nadzieję, że kolejny utwór Susan Anne Mason ostatecznie uzyska moje uznanie. Niestety, Najlepsze chęci to jedynie przeciętna historia o niemożliwej miłości, w której królują przede wszystkim fałsz i obłuda.

Susan Anne Mason posługuje się bardzo lekkim i przystępnym językiem. Akcja spokojnie płynie do przodu i w utworze czytelnicy nie znajdą wielu zwrotów akcji. Zakończenie niektórych wątków nie było satysfakcjonujące, ale bardzo przypadł mi do gustu klimat powieści. Autorka nawiązuje do I wojny światowej i porusza tematy związane ze stratą, cierpieniem i traumą. Historia chwilami jest przewidywalna i schematyczna, ale myślę, że losy Grace dla niektórych czytelników okażą się idealną odskocznią od rzeczywistości.

Susan Anne Mason stworzyła zawiłą historię, w której dużą rolę odgrywa miłość, małżeństwo oraz wiara. Niestety, wiele relacji miłosnych opartych było na manipulacji, kłamstwach i fałszu. Grace i Andrew nie byli parą, której mocno kibicowałam. Autorka przedstawiła ich relację w nienaturalny sposób i zakończenie tego nie zmieniło. Wątek związany z dzieckiem tak naprawdę został przyćmiony przez wszystkie romantyczne interakcje bohaterów, co w pewnym momencie stało się nużące.

Bohaterowie nie przypadli mi do gustu. Straszliwie irytowało mnie zachowanie Grace, która nie zwracała uwagi na okrucieństwo i manipulacje innych postaci. Jej kierowanie się emocjami i wytłumaczenie, że miała tytułowe najlepsze chęci nie zmieniło mojego zdania na jej temat. Jednym z najgorzej wykreowanych bohaterów był jednakże Andrew - zadufany w sobie mężczyzna, który nie odkrył, czego tak naprawdę pragnie i wykorzystywał innych dla własnych, ukrytych celów.

Najlepsze chęci to powieść, dzięki której czytelnicy przeniosą się w czasie i odkryją niełatwą miłosną historię. Grace oraz Andrew są świadomi tego, iż ich związek skazany jest na klęskę, ale próbują znaleźć sposób na osiągnięcie szczęścia w świecie wyższych sfer. Susan Anne Mason potrafi oczarować czytelnika niezwykłym klimatem, ale także pokazać siłę prawdziwego uczucia. Czy bohaterowie zdołają pokonać uprzedzenia społeczeństwa i przeciwności losu?
 
Ocena: 4/10 

Najlepsze chęci otrzymałam od Wydawnictwa Dreams. Bardzo dziękuję!
 

Prześlij komentarz

0 Komentarze