Obca | Diana Gabaldon


Ponadczasowa miłość!

Claire Randall wraz ze swoim mężem, Frankiem, udaje się na wakacje do Szkocji. Małżeństwo spędza miłe dnie pośród majestatycznych zamków i zielonych wzgórz. Przypadkowe dotknięcie kamieni przenosi kobietę do 1743 roku, gdzie wplątuje się w niebezpieczeństwa. Spotyka tam Jamiego Frasera, przystojnego Szkota, z którym połączy ją przeznaczenie. Czy jednak kobieta nie będzie pragnęła powrotu do swoich czasów? Którego mężczyznę wybierze?

Obca to pierwszy tom słynnej serii autorstwa Diany Gabaldon. Wydana w Polsce w 1999 roku powieść, doczekała się wznowienia w związku z premierą serialu stworzonego na podstawie książek amerykańskiej autorki. Po wielu pozytywnych słowach i niesamowicie interesującym zwiastunie produkcji Starz, postanowiłam sięgnąć i przeczytać historię Claire przed oglądnięciem pierwszych odcinków. Czy romantyczna historia rzeczywiście przenosi czytelnika w czasie?

Diana Gabaldon ma dar do pisania pięknych i wciągających historii. Lektura momentami może się dłużyć ze względu na dużą ilość barwnych opisów. Dla mnie nie było to jednakże wadą - przeciwnie, dzięki dokładnemu sportretowaniu charakterów, historii osiemnastowiecznej Szkocji i urokliwych krajobrazów, mogłam przenieść się wraz z Claire w niesamowitą podróż. Nagłe zwroty akcji i pełne zaskoczenia historie sprawiają, że od utworu nie można się wręcz oderwać.

''Wiedziałam, że mnie kocha, było to dla mnie równie oczywiste jak to, że żyję. Tam bowiem, gdzie jest miłość, słowa są niepotrzebne. Miłość jest wszystkim. Jest nieśmiertelna. I wystarcza za wszystko inne.''

Obca to poÅ‚Ä…czenie fikcji historycznej z romansem i elementami fantastyki oraz erotyki. Taka mieszanka wybuchowa sprawia, że w utworze czytelnicy znajdÄ… dużą ilość ciekawych wÄ…tków. W książce pojawiajÄ… siÄ™  również brutalne sceny, które potrafiÄ… zÅ‚amać serce czy oburzyć. Diana Gabaldon pragnęła jednak przedstawić zwyczaje osiemnastowiecznych Szkotów, które sÄ… inne od tych praktykowanych w obecnych czasach.

Bohaterów tej powieści można z łatwością pokochać. Uwielbiam postać Claire, która logicznie podchodzi do sytuacji, w której się znalazła i nie podejmuje pochopnych decyzji pod wpływem jednej chwili. Kobieta próbuje zrozumieć zachowanie ludzi i znaleźć sposób na powrót do domu. Również Jamie jest czarujący. Nie sposób nie kibicować im do samego końca!

Obca zdecydowanie należy do moich ulubionych powieści, które będę miło wspominać przez wszystkie nadchodzące lata. Diana Gabaldon bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła i ukazała pasjonującą a jednocześnie łapiącą za serce historię. Jestem pewna, że czytelnicy wielbiący romantyczne historie z historycznym tłem będą zachwyceni możliwością spędzenia czasu z Claire i Jamiem Fraserem. Ach, Ci przystojni Szkoci!

Ocena: 10/10

Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Polecam Ci wszystkie tomy, chociaż w połowie pojawia się przestój i pod koniec seria znowu rusza z kopyta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie jestem w trakcie lektury czwartego tomu i seria nadal trzyma wysoki poziom. Mam nadzieję, że dalej będzie tak dobrze jak mówisz! :)

      Usuń