Moje życie z Walterami | Ali Novak

Dołącz do Walterów!



Tragiczny wypadek i nagła śmierć rodziców zmienia rzeczywistość Jackie. Dziewczyna musi poradzić sobie z ogromnym cierpieniem i samotnością. Ostatecznie nastolatka wyrusza do Kolorado, aby zamieszkać z nowymi opiekunami prawnymi. Nie spodziewa się jednak, iż będą to rodzice dwanaściorga dzieci! Jackie próbuje odnaleźć się w nietypowej sytuacji, choć nowa szkoła, liczne rodzinne konflikty i pierwsze zauroczenia dostarczają jej kolejnych bolączek. Czy Jackie zdoła pokonać lęk i zawalczyć o swoje szczęście?

Popularna powieść Ali Novak trafiła na polski rynek wydawniczy! Moje życie z Walterami stało się fascynującą historią za sprawą dostępnej na platformie Netflix ekranizacji. Nie potrafiłam się doczekać, aż zapoznam się z pierwowzorem losów Jackie. Nastolatka musiała poradzić sobie z bolesną stratą, aż ostatecznie trafiła do rodziny tytułowych Walterów. Czy zdoła ponownie doświadczyć szczęścia, gdy świat odebrał jej już tak wiele?

Ali Novak posługuje się przystępnym stylem, który pozwoli na łatwe i szybkie zapoznanie się z przygodami Jackie. Chaotyczna narracja i zwracanie uwagi na zupełnie niepotrzebne wydarzenia sprawiły, iż często czułam się znużona. Zabrakło lepszego wyeksponowania refleksji Jackie, a dość tuzinkowe potraktowanie większości motywów doprowadziło do przewidywalnego i oklepanego zakończenia. Szkoda, ponieważ spodziewałam się po tej lekturze większych emocji!

Moje życie z Walterami okazało się stereotypową lekturą pełną schematycznych wątków. Ali Novak nie sięgnęła po niekonwencjonalne rozwiązania i opisała dość przewidywalne sytuacje, które momentami potrafiły znużyć lub zirytować. Czytelnicy będą jednak zauroczeni świetnie nakreślonymi relacjami międzyludzkimi - rodzinne konflikty, braterskie wsparcie, nawiązywanie nowych przyjaźni czy pierwsze zauroczenia odgrywały w tej historii ogromną rolę. Warto wspomnieć także o bolesnych tematach związanych ze stratą, żałobą czy samotnością - były one kluczowymi aspektami metamorfozy i rozwoju charakteru Jackie.

Bohaterowie byli wykreowani w dość ciekawy sposób. Ali Novak rozwinęła osobowości, a jednocześnie pozwoliła czytelnikom poznać rodzinę Walterów za sprawą różnorodnych sytuacji. Jackie potrafiła zirytować infantylnym zachowaniem, choć jej siła i wytrwałość były godne podziwu. Kibicowałam bohaterce w próbie odnalezienia swojego miejsca w świecie. Na uwagę zasługują także bracia z tytułowej rodziny Walterów - ich reakcje czy zachowanie potrafiły zaskoczyć, wzruszyć, rozbawić do łez, ale także wywołać niemały uśmiech na twarzy.

Moje życie z Walterami to wspaniała lektura na nadchodzące letnie wieczory. Ali Novak zdołała uchwycić słodko-gorzki klimat towarzyszący przygodom Jackie, a jednocześnie pozytywnie zaskoczyć przemyśleniami dotyczącymi dorastania, rodziny, przyjaźni czy miłości. Czytelnicy poszukujący lekkiej przygody i fani serialowej ekranizacji powinni śmiało sięgnąć po pierwszy tom przygód szesnastoletniej dziewczyny. Jak zakończą się perypetie Jackie?

Ocena: 6/10

Moje życie z Walterami otrzymałam od Wydawnictwa BeYA. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

0 Komentarze