Klub Smutnych Duchów. Znajdź swoją bratnią duszę | Lize Meddings

Ty również możesz być smutnym duchem!


Dni przepełnione są samotnością, zagubieniem, brakiem zrozumienia. Pewien samotny duch otrzymuje zaproszenie na przyjęcie. Pojawiają się wątpliwości - czy powinien wybrać się na to wydarzenie? Czy zaproszono go szczerze, a może z litości? Gdy jednak ostatecznie przyjmuje zaproszenie i udaje się na niewielką imprezę, samotny duch odkrywa, iż nie jest tak samotny na tym świecie. Istnieje więcej duchów, które czują się podobnie i postrzegają świat w podobnych barwach!

Jestem ogromną fanką powieści graficznych i komiksów, więc z niecierpliwością czekałam na premierę nowej serii Lize Meddings. Byłam niezwykle ciekawa, co takiego skrywa się pod tytułem serii - duchy, samotność i poszukiwanie bratniej duszy brzmiały naprawdę intrygująco! Klub Smutnych Duchów. Znajdź swoją bratnią duszę to pierwszy tom opowieści o przejmującym zagubieniu, borykaniu się z licznymi problemami i niezwykle ważnych aspektach zdrowia psychicznego. Czy jesteście gotowi poznać tytułowy klub?

Powieść graficzna jest niezwykle prosto ukazana i jej przekaz trafi do każdego czytelnika. Na uwagę zasługują ilustracje - Lize Meddings postawiła na prostotę i przejrzystość, która pozwala na lepsze wniknięcie w tę opowieść. Czarno-biała kolorystyka nawiązuje momentami do uczuć i emocji postaci, co w bardzo dobry sposób obrazuje odbieranie świata przez ukazane postaci.
 

Fabuła Klubu Smutnych Duchów jest bardzo oszczędna, choć czytelnicy będą mieli możliwość dostrzec interesujące i ważne szczegóły związane z poruszanymi problemami. Lize Meddings stworzyła historię, która przypomni czytelnikom, iż nie każdy dzień musi wyglądać tak samo, a nasze emocje i uczucia są ważne. Bardzo doceniłam zwrócenie uwagi na zdrowie psychiczne, relacje międzyludzkie oraz odmienne potrzeby czy zainteresowania postaci - każdy postrzega świat inaczej i jest to odpowiednio ukazane w tej powieści graficznej.

Klub Smutnych Duchów. Znajdź swoją bratnią duszę to niezwykle potrzebny komiks, który w jasny i zrozumiały sposób zwróci uwagę na ważne problemy. Myślę, że poruszone tematy pozwolą na zastanowienie się nad pewnymi kwestiami dotyczącymi postrzegania rzeczywistości, odczuwania, nawiązywania relacji międzyludzkich, ale także zdrowia psychicznego. Czytelnicy poszukujący mądrej i wartościowej lektury powinni śmiało sięgnąć po ten utwór - klimatem przypomina Heartstoppera, lecz jednocześnie znacząco różni się od niego za sprawą postaci czy podejmowanych tematów. Czy jesteście gotowi dołączyć do Klubu Smutnych Duchów?

Ocena: 8/10

Klub Smutnych Duchów. Znajdź swoją bratnią duszę otrzymałam od Wydawnictwa WAB. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

1 Komentarze

  1. Oooo to zaskoczenia dla mnie. Nawet nie wiedziałam, że takie komiksy są. Kiedyś lubilam czytać komiksy, wręcz je pochłaniałam. Ten ma ciekawą fabułę. Pozdrawiam serdecznie

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń