The 100. Sezon 5 | 2018

Nieciekawa sytuacja na Ziemi.

Clarke cudem udaje się przeżyć po katastrofie. Kobieta odnajduje kawałek zdatnej do życia ziemi oraz nastoletnią towarzyszkę, Madi. Próby uzyskania kontaktu z przyjaciółmi oddalonymi o setki kilometrów ciągle kończą się niepowodzeniem. Po wielu latach na planetę przybywa jednak nieznany statek, który sprowadza niebezpieczeństwo na Clarke i Madi. Czy pomoc nadejdzie z kosmosu czy z podziemi?

The 100 miało wzloty i upadki, ale bez wahania zaliczałam ten serial do grona produkcji, z którymi można się świetnie bawić, przeżywać nieskończoną ilość emocji i kibicować bohaterom w trudniejszych chwilach. Po całkiem niezłych pierwszych odcinkach nowej serii, szybko okazało się, iż twórcy ponownie idą utartą już ścieżką schematów i łatwych rozwiązań...

Liczący trzynaście odcinków piąty sezon nie będzie zachwycający. Twórcy ukazują historię z trzech punktów widzenia, aby w pewnym momencie je połączyć i ukazać jako całość. Widzowie będą mogli przyglądać się codzienności Clarke oraz Madi, życiu w kosmosie z grupą przyjaciół oraz przerażającej rzeczywistości, którą zapewniła mieszkańcom podziemi Octavia. Niestety, akcja szybko zaczyna być powolna i straszliwie nieciekawa. Nie na to liczyłam po tylu obiecujących zapowiedziach piątej serii.


Bardzo wiele wÄ…tków miaÅ‚o okazjÄ™, aby wywoÅ‚ać pozytywne zaskoczenie, lecz twórcy szybko ostudzili entuzjazm prezentujÄ…c Å‚atwe rozwiÄ…zania problemów. Losy Octavii szybko zacznÄ… irytować, gdyż co chwilÄ™ rozgrywać siÄ™ bÄ™dÄ… walki o wÅ‚adzÄ™ absolutnÄ…. Również Bellamy wraz ze swoimi przyjaciółmi nie wniosÄ… nic nowego do fabuÅ‚y - banalne dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu powstrzymanie nadchodzÄ…cej rzezi i jednoczeÅ›nie utrzymaniu pokoju miÄ™dzy wszystkimi  to ich główne zadanie. Clarke oraz Madi miaÅ‚y naprawdÄ™ ogromny potencjaÅ‚ i tegoroczny sezon pokazaÅ‚, iż te dwie bohaterki razem mogÄ… osiÄ…gnąć naprawdÄ™ wiele dobrego. JeÅ›li chodzi o najbardziej wyczekiwany przeze mnie wÄ…tek dotyczÄ…cy najazdu nieznajomych na ZiemiÄ™ to byÅ‚ to najwiÄ™kszy zawód jaki kiedykolwiek przeżyÅ‚am. Wiele wydarzeÅ„ byÅ‚o nielogicznych i pospiesznie przedstawionych, a dodanie do ich ekipy uzależnionej od narkotyków Abby oraz dwulicowego Kane'a nie dodaÅ‚o dynamiki. Najmocniejszym ogniwem serialu okazaÅ‚a siÄ™ być ponownie Raven Reyes.

Wielu bohaterów odgrywało pomniejsze role, a twórcy nie wykorzystali ich potencjału w pełni, aby urozmaicić przedstawianą historię. W piątym sezonie Clarke nadal postępowała nierozsądnie i często podejmowała decyzje impulsywnie, nie bacząc na losy innych. Eliza Taylor tym razem mnie nie zachwyciła ukazując swoją postać. Bellamy, w którego wcielił się Bob Morley, również nie oczarował. Bardzo pozytywnie odebrałam grę aktorska Lindsey Morgan oraz Tasyi Teles.

The 100 z nieprawdopodobnÄ… szybkoÅ›ciÄ… stacza siÄ™ w dół, a kolejnymi sezonami prezentuje widzom jedynie schematyczne wÄ…tki i irytujÄ…cych bohaterów.  Niestety, lecz piÄ…ta seria nie wnosi nic nowego do fabuÅ‚y, a jedynie denerwuje monotonnoÅ›ciÄ… i infantylnoÅ›ciÄ…. Twórcy obiecujÄ…, iż szósty sezon bÄ™dzie pewnego rodzaju ukÅ‚onem w stronÄ™ poczÄ…tku historii znanych bohaterów. Czy jednak zaskoczÄ… ostatecznie oryginalnoÅ›ciÄ… i nowymi pomysÅ‚ami? Nie jestem już tego taka pewna.

Ocena: 2/10

Prześlij komentarz

4 Komentarze

  1. A ja mam zupełnie inne zdanie, a co ! Może i twórcy na koniec za bardzo uproscili ale oprócz ostatniego odcinka cały sezon trzymał mnie w ogromnym napięciu i wyczekiwalam na nowe odcinki z nie prawdopodobna niecierpliwością Powiem więcej - mam ochotę obejrzeć 5 sezon jeszcze raz. Tak! A Octavia to moja ulubiona postać to co przeszła i że była taka silna.. Całkowicie rozumiem jej postawę. Sezon 5 zapewnił mi dużo emocji, pokochałam madi i jak dla mnie ta wojna domowa i wojna o dolinę była naprawdę dobrze poprowadzona. Podobnie walki na arenie - wprowadzenie jej to strzał w dziesiątkę. Nie mogę się doczekać 6 odsłony ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że widzowie serialu mają różne zdania na temat sezonów i to jest właśnie ciekawe :)

      Usuń
  2. Ciągnie mnie do serialu z czystej ciekawości. Chyba zobaczę pierwszy sezon :)

    OdpowiedzUsuń