Tysiąc odłamków ciebie | Claudia Gray

Poznaj inne wersje siebie!


Marguerite Caine to córka znanych fizyków, którzy wynaleźli niezwykły przedmiot pozwalający przenosić się do innych wymiarów. Ich wynalazek może przynieść światu dużo dobrego jak i złego. Gdy asystent Paul morduje ojca Marguerite i kradnie Firebirda, dziewczyna postanawia udać się za nim, aby odzyskać przedmiot i pomścić ukochanego tatę. Czeka ją wiele zaskoczeń, problemów i ciężkich wyborów...

Tysiąc odłamków ciebie to pierwszy tom trylogii autorstwa Claudii Gray. Wspaniała okładka i ciekawy opis skłoniły mnie do sięgnięcia po lekturę i poznania historii Marguerite Caine. Czy moja przygoda w wielu wymiarach była równie wspaniała?

Bardzo ciężko czytało mi się tę powieść. Język jest młodzieżowy, ale dokładne opisy odczuć głównej bohaterki i nagłe przeskoki wprowadzające wspomnienia wywoływały często niemały chaos. Byłam zaintrygowana przedstawieniem miejsc akcji w tym utworze. Liczyłam na dokładne opisy różnorodnych wymiarów, lecz odrobinę się zawiodłam. Chyba najlepiej opisana była carska Rosja - spośród trzech miejsc, do których wybrała się nasza bohaterka, to najbardziej przypadło mi do gustu.

Claudia Gray prowadzi całą historię z punktu widzenia Marguerite, więc mamy okazję poznać jej myśli oraz odczucia. Niestety, nie jest to mocna zaleta tej powieści. Bohaterka strasznie zaniedbuje główny cel swojej akcji. Autorka po macoszemu traktuje również wątek związany z wymiarami i bardziej skupia się na trójkącie miłosnym, który jest blado ukazany.

Nie przypadli mi do gustu bohaterowie tej powieści - Marguerite była straszliwie naiwną, infantylną oraz łatwowierną postacią. Dziewczyna wiele razy potrafiła wplątać się w tarapaty i namieszać w życiu innych osób.

Tysiąc odłamków ciebie to powieść, przy której można się chwilę odstresować. Nie jest to historia, która zawładnie Wami i nie pozwoli o sobie zapomnieć. Losy Marguerite są opisane w przyjemny sposób i czyta się je z ciekawością. Lektura idealnie nada się na letni wieczór przy kubku mrożonej kawy. Powieść z pewnością zapewni rozrywkę na parę godzin!

Ocena: 4/10

Inne nowości znajdziecie tutaj!

Tysiąc odłamków ciebie otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. Miałam ochotę na tę książkę, a teraz mój entuzjazm nieco osłabł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam pewna, że jest to warta przeczytania książka, ale po Twojej recenzji nabieram obaw, że tak nie jest. A szkoda bo myślałam, że ją niebawem przeczytam skoro zaczęły się wakacje i mam dużo wolnego czasu.
    Pozdrawiam - Layla A.

    In my different World

    OdpowiedzUsuń
  3. Naczytałam się tyle pozytywnych i zachwalających opinii o tej książce, że twoja recenzja mnie zaskoczyła. Po tym co u ciebie przeczytałam jednak zaczekam z jej zakupem.

    Pozdrawiam,
    Iza z Poczytajmycos

    OdpowiedzUsuń
  4. Przykro mi, że się zawiodłaś. Niestety nie znam książki, więc nie mam też zdania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już chyba kilka recenzji tej ksiażki i były one raczej pozytywne. Dlatego zdziwiła mnie Twoja opinia. I tak bym po nią nie sięgneła, bo to nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem są i takie tytuły potrzebne, ale na chwilę obecną ja podziękuję ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń