PRZEDPREMIEROWO: Uwięzione | Natasha Preston

Dzień dobry, kwiatuszki!


PREMIERA 24 MAJA!



Sobota, 24 lipca.
Summer nigdy nie dociera na imprezÄ™, na którÄ… siÄ™ wybieraÅ‚a. Po trzech godzinach bliscy rozpoczynajÄ… poszukiwania, lecz nie potrafiÄ… odnaleźć zaginionej dziewczyny. Jakby zapadÅ‚a siÄ™ pod ziemiÄ™... Uprowadzona przez szaleÅ„ca, Summer staje siÄ™ Lily, która ma być szczęśliwa w zamkniÄ™ciu wraz z innymi trzema dziewczynami. Nic nie jest jednak idealne, a prawdziwa natura porywacza zaczyna wychodzić na jaw... 

Uwięzione to określana bestsellerem powieść Natashy Preston. Lektura zapowiadała mroczną historię, która będzie trzymać czytelnika w napięciu do samego końca. Czy losy Summer rzeczywiście mną zawładnęły?

Powieść Natashy Preston jest napisana lekkim jÄ™zykiem. Z jednej strony byÅ‚a to dla mnie zaleta - utwór czytaÅ‚o siÄ™ naprawdÄ™ szybko i nie mogÅ‚am siÄ™ od niego praktycznie oderwać. Momentami czuÅ‚am jednak, iż jest zbyt mÅ‚odzieżowo, a dialogi pomiÄ™dzy bohaterami - niemal sztuczne. MiaÅ‚am nadziejÄ™, że autorka skupi siÄ™ bardziej na ukazaniu postaci - ich charakteru czy przeszÅ‚oÅ›ci. 

Narracja prowadzona jest przez trzech bohaterów - Summer, Lewisa oraz Clovera. Bardzo ciekawym pomysłem było przedstawienie historii z punktu widzenia porywacza. Jego działania niejednokrotnie wywołały niepokój i wewnętrzny krzyk - jak mógł zrobić coś takiego młodym dziewczynom?

Postacie są potraktowane po macoszemu. Otrzymujemy jedynie dokładny opis Summer, Lewisa oraz Clovera. Autorka pominęła pozostałe trzy dziewczyny, z którymi główna bohaterka mieszkała. Miałam nadzieję, że dowiem się trochę więcej o ich przeszłości, charakterze, marzeniach czy chociażby wyglądzie - niestety, takich opisów nie było zbyt wiele.

Uwięzione to powieść wywołująca dreszcze - po prostu spędza sen z powiek. Natasha Preston stworzyła ciekawą historię, która wydała mi się straszliwie realna. Myślę, że czytelnicy szukający nietypowej i nieco przerażającej historii, w której nie zabraknie bólu i okrucieństwa znajdą wiele zalet w powieści Natashy Preston. Czy Summer uwolni się z niewoli?

Ocena: 7/10

Uwięzione otrzymałam przedpremierowo od Wydawnictwa Feeria. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. Wow, coś ciekawego! Dopisuję do listy, chcę przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy się skusze nie wiem, przerażająco się prezentuje to porwanie :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem świeżo po lekturze i przyznaję - dobra historia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie książki, które wywołają u nas emocje. Mam książkę w planach, więc mam nadzieję że się nie zawiodę i mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń