Ratatuj | 2007

Nie da się zliczyć ile bajek oglądnęłam w dzieciństwie. Co jakiś czas zajmowałam sobie miejsce w fotelu i włączałam kasetę z filmem. Dzieciństwo ma przywoływać najlepsze wspomnienia, a ja mam ich wiele. Jednak jednym z najlepszych wspomnień była bajka Ratatuj, którą oglądnęłam wraz z babcią, zajadając się ulubionymi pierogami ruskimi i piszcząc z zachwytu.

Paryż. Miasto miłości, dobrej kuchni i zawiłego języka. Na obrzeżach tej miejscowości mieszkają jednak gryzonie, których ludzie nie lubią. No  bo kto darzy sympatią szczury?
Istnieje jednak gryzoń, który różni się od innych swoich krewnych. Remy uwielbia spędzać czas ze swoją książką kucharską. Mały szczurek rzuca się na głęboką wodę i postanawia pokazać ludziom, iż gotować każdy może... Lecz czy każdy powinien?

Od małego uważałam ten film za niesamowitą produkcję, która zachwyci dzieci jak i dorosłych. Za każdym razem oglądałam ten film z fascynacją. Graficznie jest on na bardzo wysokim poziomie i posiada naprawdę ciekawą fabułę.
Jestem oczarowana produkcją, jaką jest Ratatuj. Powieść ma przesłanie, którego młodsi odbiorcy mogą nie odkryć. Po paru latach, zrozumiałam, iż Ratatuj to film, który ma ukazać, iż warto walczyć o swoje i rozwijać swoje pasje pomimo wyglądu czy charakteru.
Dlatego, jeśli jeszcze nie odnaleźliście swojej pasji - nie martwcie się. Ujawni się ona w odpowiednim czasie.

Ocena: 10/10
 


Weronika Z.

Serwus! Nazywam się Weronika i jestem autorką Paradise with Books. Będzie mi niezmiernie miło Cię tu gościć!

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ten film . Oglądałam go chyba kilkakrotnie . Masz rację , film zawiera przesłanie , które odkryłam dopiero jak byłam troszkę starsza .. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z moich ulubionych bajek. Gdy oglądałam ją po raz pierwszy, śmiałam się tak głośno, że obudziłam wszystkich w domu! Jest genialna. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, bajki animowane są cudowne i mogłabym je oglądać każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sesja się zbliża, takie filmy na sesje są najlepsze! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest to jedna z niewielu animacji, która mi się kompletnie nie spodobała.

    OdpowiedzUsuń