Upadli | Lauren Kate








Kiedyś co do tej książki nie mogłam się jakoś zdecydować. Okładka nie zachęcała mnie zbytnio, a opis jak opis - nie dawał zbyt wiele ciekawostek czytelnikom. Dopiero, gdy moja przyjaciółka poleciła mi tą książkę, wzięłam i zaczęłam czytać. I co się stało?



Luce, to główna bohaterka naszej powieÅ›ci. Gdy jej znajomy pÅ‚onie w pożarze, Luce zostaje oskarżona i trafia do poprawczaka. To dla niej koszmar, bo nie można posiadać swojego telefonu komórkowego, a wszÄ™dzie sÄ… kamery, które obserwujÄ… CiÄ™ na wylot. Dodatkowo szkoÅ‚a jest przerażajÄ…ca (w koÅ›ciele znajduje siÄ™ basen!), uczniowie niezbyt mili, a jedyne osoby, z którymi da siÄ™ pogadać to Arianne i Penn, które Luce poznaÅ‚a.  Jednak mimo tego, Lucinda Price czuje siÄ™ samotna. I wtedy spotyka swoje przeznaczenie - Daniela. ChÅ‚opak daje jej jednak do zrozumienia, że jest niedostÄ™pny przy każdej możliwej okazji. Jednak gdy Luce dowiaduje siÄ™ prawdy i że stoi poÅ›rodku bitwy, musi dowiedzieć siÄ™ jak zÅ‚amać klÄ…twÄ™, która ciąży na niej i na Danielu.
Czego siÄ™ dowie Luce?

Zaczynając od okładki, jest ona troszkę smętna. Wolę barwę jaśniejszą, ale w tym przypadku, po przeczytaniu, uważam, że okładka jest dobrze dobrana, lecz nie zachwycająca. Las w oddali jest taki mroczny, a Luce płacze, co nadaje charakteru książce.

Teraz zacznijmy krytykować. Książka jest fajna. Nawet fajna. Akcja leci wolno, lecz autorka opisuje nam wszystko po troszku. :) Jednak w książce prawie się nic nie dzieje. Pod koniec dopiero zaczyna się akcja, wszystko przyspiesza i tak dalej. Bohaterowie są tacy sobie - jedyna osoba, która mi się podobała tutaj to Arianne. Ona miała ten swój charakterek i cięty język.
Luce za to cały czas łaziła za Danielem i wychwalała go, jak widać było, że on ją odrzuca.
Przez 3/4 książki nic się nie działo. Byłam zła na autorkę, że z takiego fajnego pomysłu, stworzyła takie coś!
Dialogi są bezsensu, fabuła jest okropnie przewidywalna, a całość podobna jest do 'Zmierzchu', gdzie jest paranormal romance.

Tak więc podumowując, książka nie jest fajna, a całość podtrzymuje Arianne i końcówka, która jednak szybko się kończy. To dodaje dwa punkty do oceny, ale i tak książka nie jest taka fascynująca. Odradzać nie będę, ale nie spodziewajcie się miłosnej historii, która jest fenomenalna i 'Must Have'.
Dziękuję.

Ocena: 4/10


Prześlij komentarz

0 Komentarze