Tokio Dreaming | Emiko Jean

Usłysz weselne dzwony!



Japoński dwór może niedługo świętować zaślubiny następcy tronu Japonii! Ojciec Izumi oświadczył się z powodzeniem dawnej ukochanej, co wywołało jednak plotki i liczne dyskusje. Młoda księżniczka obawia się, iż jej rodzice nie dostaną stosownej zgody i aprobaty dworu, dlatego postanawia podporządkować się regułom i zachwycić swoich poddanych. Z czasem okazuje się jednak, iż liczne poświęcenia mogą kosztować ją nie tylko szczęście, ale również wymarzoną przyszłość...

Emiko Jean powraca z kontynuacją przygód młodej księżniczki Izumi! Tokio Ever After zachwyciła mnie od pierwszych stron i szybko trafiła do grona moich ulubieńców. Miałam wielką nadzieję, iż Tokio Dreaming także znajdzie drogę do mojego serca. Liczyłam, iż ogromne oczekiwania zostaną spełnione w pełni. Czy moja ponowna wizyta na japońskim dworze u księżniczki Izumi okazała się satysfakcjonująca?

Emiko Jean posługuje się przystępnym, lekkim stylem. Nie potrafiłam oderwać się od lektury tej wciągającej opowieści. Warto podkreślić, iż jedną z największych zalet tej serii okazał się wyjątkowy klimat. Przygody Izumi momentami przypominały mi Pamiętnik księżniczki oraz Bajecznie bogatych Azjatów w wersji młodzieżowej. Na uwagę zasługuje dynamiczna akcja oraz nacisk na szczegóły związane z życiem na japońskim dworze. Z czasem znużyła mnie jednak powtarzalność zastosowana w drugim tomie, co było widoczne na przestrzeni całej opowieści.

Tokio Dreaming wykorzystało wiele motywów, które pojawiły się wcześniej w pierwszym tomie. Emiko Jean dodatkowo nakreśliła intrygujące młodzieńcze problemy i poważne rodzinne sytuacje. Izumi starała się pomóc swojej mamie, a jednocześnie nie zawieść ojca i pozostałych bliskich. Wykorzystanie humorystycznych i wzruszających sytuacji świetnie pokazało naturalne reakcje postaci. Niestety, nie przekonał mnie stworzony wątek miłosny. Emiko Jean postanowiła zaprezentować dość niefortunny trójkąt miłosny z dramatycznymi i pełnymi niepewności decyzjami, co zupełnie nie pasowało do poprzedniego tomu. Relacje w grupie najbliższych przyjaciółek także zostały potraktowane po macoszemu. Szkoda, gdyż liczyłam na lepsze ukazanie przyjaźni, wkraczania w dorosłość i podejmowania trudnych decyzji.

Pokochałam bohaterów stworzonych przez Emiko Jean. Izumi postępowała dość impulsywnie, choć bohaterka potrafiła zaskoczyć dojrzałymi refleksjami. Jej brak zdecydowania momentami potrafił zirytować, lecz bardzo łatwo można kibicować księżniczce w jej walce o dobro rodziny czy marzenia. Na uwagę zasługują sławne Akiko i Noriko, czyli bliźniaczki z Lśnienia. Autorka nakreśliła intrygującą i humorystyczną relację między nastolatkami, a jednocześnie poprowadziła historię w nietuzinkowym kierunku. Czytelnicy pokochają Eriku, który zauroczył mnie swoim pozytywnym nastawieniem do świata i ogromnym wsparciem.

Tokio Dreaming to kontynuacja emocjonalnych perypetii młodej księżniczki, która musiała zmierzyć się z licznymi przeciwnościami losu. Emiko Jean nie zdołała uniknąć dość schematycznych motywów, lecz opowieść Izumi potrafiła wciągnąć i zafascynować naturalnymi relacjami międzyludzkimi. Fani pierwszego tomu i czytelnicy poszukujący przystępnej lektury będą zachwyceni perspektywą podróży do Japonii. Czy księżniczka zdoła pomóc swoim rodzicom i jednocześnie nie zatracić się w obcym świecie pełnym intryg?

Ocena: 7/10

Tokio Dreaming otrzymałam od Wydawnictwa Young. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-

Prześlij komentarz

0 Komentarze