Until You. Aż pojawiłeś się ty | Catharina Maura

Wirtualny świat niewykorzystanych uczuć.



Aria dążyła do osiągnięcia spokojnego życia. Miała nadzieję na stworzenie radosnej rodziny, uzyskanie wymarzonej pracy, ale także uzdrowienie po traumatycznych wydarzeniach z przeszłości. Gdy jednak zostaje pozbawiona zatrudnienia, a partner ją zdradza, Aria musi przyjąć propozycję przyjaciela swojego brata. Grayson pragnie jej pomóc, choć niespodziewana bliskość sprawia, iż coraz trudniej jest mu się oprzeć pokusie. Czy mężczyzna zaryzykuje przyjaźń dla miłości?

Catharina Maura stworzyła opowieść z programowaniem, zakazaną relacją i traumatycznymi doświadczeniami w tle. Until You. Aż pojawiłeś się ty to pierwszy tom nowej serii opisującej romantyczną historię Arii i Graysona. Byłam bardzo ciekawa, czy autorce udało się wykorzystać ogromny potencjał i stworzyć porywającą lekturę. Jak zakończyły się dramatyczne losy bohaterów?

Catharina Maura posługuje się straszliwie prostym i pozbawionym lekkości językiem. Mam wrażenie, iż ilość powtarzalnych fragmentów oraz brak dopracowania dialogów sprawiły, iż nie potrafiłam wciągnąć się w opisywane wydarzenia. Autorka postawiła na dwie perspektywy - czytelnicy będą mogli zapoznać się bliżej z refleksjami Arii oraz Graysona, którzy mierzyli się z różnymi problemami. Schematyczne rozwiązania czy nużące tempo akcji ostatecznie ostudziły jednak mój entuzjazm. Spodziewałam się większego nacisku na rozwój fabularny i zaprezentowanie interesujących wątków.

W Until You. Aż pojawiłeś się ty najważniejszym elementem okazał się romans rozwijający się między Arią i Graysonem. Catharina Maura stworzyła jednak tak jednowymiarowe postaci, iż nie potrafiłam znaleźć między parą żadnego przyciągania. To powieść skierowana do dorosłych czytelników za sprawą dość powierzchownie nakreślonych scen erotycznych - brak warstwy emocjonalnej czy szczerych konwersacji między Arią czy Graysonem jedynie pogłębiły wrażenie chaotycznie zaplanowanej narracji. Szkoda, gdyż liczyłam na rozwinięcie pobocznych motywów związanych z walką o sprawiedliwość dla pokrzywdzonych, relacjami rodzinnymi czy traumatycznymi wspomnieniami.

Catharina Maura wykreowała irytujące i karykaturalne postaci, których nie potrafiłam docenić. Aria zachowywała się w sposób infantylny - jej niedojrzałość ujawniała się w momentach ważnych decyzji czy rozmów z innymi bohaterami. Jej relacja z Graysonem wyglądała na toksyczną i dość niepokojącą - liczyłam na lepsze nakreślenie ich emocji, które umożliwiłyby lepsze zapoznanie się z postaciami.

Until You. Aż pojawiłeś się ty to pełna intrygujących pomysłów opowieść, która ostatecznie okazała się wydmuszką z irytującymi postaciami, niedopracowaną fabułą czy nużącym romansem. Catharina Maura nie zdołała uniknąć mankamentów i potknięć, a schematyczne rozwiązania finalnie skazały tę historię na niepowodzenie. Szkoda, gdyż liczyłam na wciągającą i słodko-gorzką lekturę z zakazaną relacją w tle. Czy Arii i Graysonowi uda się żyć długo i szczęśliwie? Czas pokaże.

Ocena: 2/10

Sprawdź inne nowości!

Until You. Aż pojawiłeś się ty otrzymałam od Księgarni Taniaksiazka.pl. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

0 Komentarze