11 Papierowych Serc | Kelsey Hartwell

Przypomnij sobie miłość.



Życie Elli diametralnie zmieniło się po wypadku, który odebrał jej wspomnienia. Dziewczyna nie potrafi przypomnieć sobie kilku tygodni poprzedzających feralną noc. Każdy próbuje jej pomóc, lecz wsparcie przyjaciółek czy rodziny niekoniecznie ulecza pustkę w sercu. Gdy Ella otrzymuje papierowe serce ze wskazówką dotyczącą utraconych wspomnień, dziewczyna postanawia zebrać je wszystkie i odzyskać pamięć. Na jej drodze staje miły bibliotekarz, który postanawia jej pomóc i rozwikłać umieszczone w sercach zagadki...

Nowe kolekcjonerskie wydanie debiutanckiej powieści Kelsey Hartwell skłoniło mnie do zapoznania się z tą historią. Byłam bardzo ciekawa historii młodej dziewczyny, która po wypadku straciła niektóre wspomnienia i była zmuszona przewartościować swoje życie. 11 Papierowych Serc zapowiadało pełną emocji i nastoletnich problemów lekturę na zimowe wieczory. Czy warto podążać szlakiem tytułowych serc wraz z Ellą?

Młodzieżowy styl Kelsey Hartwell sprawił, iż powieść można przeczytać w przerażająco szybkim tempie. Nastoletnie problemy bohaterki urozmaiciły wątek dotyczący tytułowych papierowych serc. Z niezwykłym zainteresowaniem śledziłam perypetie Elli, która nie potrafiła pogodzić się z utratą wspomnień. Licealny klimat dodatkowo podkreśliły typowe dla gatunku motywy, które autorka nakreśliła w oryginalny sposób. Zakończenie okazało się jednak zbyt pospieszne - Kelsey Hartwell potraktowała po macoszemu pewne kluczowe elementy, przez co nie potrafiłam docenić zwieńczenia tej historii.

11 Papierowych Serc to słodko-gorzka opowieść o zapomnieniu, przyjaźni, miłości, drugich szansach i wspomnieniach. Bardzo przypadło mi do gustu wykorzystanie roli ulotnych chwil, wspomnień i pamięci jako uzdrawiającej ścieżki głównej bohaterki. Ella była zmuszona odkrywać zapomniane miejsca, ale jednocześnie wychodzić ze swojej strefy komfortu. Jej historia była przepełniona licznymi nastoletnimi bolączkami - zauroczeniami, skomplikowanymi relacjami międzyludzkimi, ale także rodzinnymi konfliktami. Myślę jednak, iż ta lekka romantyczna przygoda pozwoli czytelnikom na docenienie niepozornych chwil spędzanych z bliskimi osobami - to one liczą się najbardziej!

Bohaterowie okazali się świetnie wykreowani, choć w pewnym momencie poczułam się nieco zirytowana niedojrzałą postawą głównej bohaterki. Początkowo potrafiłam zrozumieć targające Ellą skrajne emocje - dziewczyna próbowała poradzić sobie z licznymi wątpliwościami, niepewnością, strachem, poczuciem winy, ale także pustką w sercu. Obsesyjne poszukiwanie papierowych serc i ignorowanie najbliższych osób stały się jednak rażąco widoczne w ostatnich rozdziałach powieści - liczyłam, iż autorka pokaże ważną przemianę bohaterki. Na uwagę zasługują jednak pozostałe postaci, które wspierały Ellę i pozwoliły jej na uzdrowienie.

11 Papierowych Serc to słodka opowieść o miłości, drugich szansach oraz odkrywaniu własnej drogi. Wzruszające losy Elli przyprawią Was o szybsze bicie serca, ale jednocześnie przypomną o tym, co jest w życiu najważniejsze. Nowe śliczne wydanie sprawi, iż lektura tej historii okaże się niemałą przyjemnością. Wypadek odebrał jej wspomnienia, lecz ktoś pragnie, aby przeżyła poprzedzające je tygodnie na nowo. Czy warto podążyć śladem papierowych serc?

Ocena: 8/10

Sprawdź inne nowości!

11 Papierowych Serc otrzymałam od Księgarni TaniaKsiazka.pl. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

1 Komentarze

  1. Czytałam tę książkę zeszłej zimy. Przyjemna. Pożyczyłam ją od młodszej siostry. :)

    OdpowiedzUsuń