Narzeczone Chopina | Magda Knedler

Dźwięki miłości.



Fryderyk Chopin zasłynął jako kreatywny, pełen pasji twórca. Jego dzieła trafiały do nawet najbardziej kamiennych serc. Gdy miłość pojawiała się na horyzoncie, słynny kompozytor oddawał się tym uczuciom w pełni. Cztery kobiety, cztery relacje, cztery złamane serca. Czy romantyczne przygody Fryderyka Chopina pozostawiły po sobie jedynie liryczne utwory oraz wyblakłe wspomnienia?

Muzyka jest bliska mojemu sercu, a Chopin i jego twórczość to kwintesencja tej pasji. Gdy odkryłam, iż Magda Knedler postanowiła stworzyć opowieść inspirowaną losami słynnego polskiego kompozytora, musiałam zapoznać się z lekturą. Narzeczone Chopina to historia nie o życiu Fryderyka Chopina, a wędrówka śladem jego romantycznych relacji. Czy jesteście gotowi wkroczyć do świata utworów fortepianowych, miłosnych wyznań i złamanych serc?

Magda Knedler posługuje się przystępnym, choć lirycznym stylem. Autorka oddała scenę bohaterkom tego utworu - czytelnicy będą mogli zapoznać się z refleksjami George Sand, Marii Wodzińskiej, Konstancji Gładkowskiej czy Jane Stirling. Momentami narracja w utworze wydawała się przesycona niepotrzebnymi szczegółami czy informacjami, lecz ostatecznie utwór satysfakcjonuje ukazywanymi losami.

Narzeczone Chopina to utwór o miłości, utraconych nadziejach, ognistych uczuciach oraz trudnych decyzjach. Magda Knedler nie tylko poruszyła najważniejsze momenty życia Fryderyka Chopina, ale jednocześnie wnikliwie przeanalizowała jego relacje z czterema odmiennymi kobietami. Bardzo przypadło mi do gustu, iż autorka podkreśliła także kwestie związane z metamorfozą człowieka, ceną sławy, problemami społecznymi czy realiami XIX wieku.

Niekoniecznie przypadły mi do gustu wykreowane postaci. Zabrakło mi nacisku na ich charaktery i portrety psychologiczne, które pozwoliłyby na lepsze poznanie ich refleksji. Wielokrotnie miałam wrażenie, iż autorka kierowała się w stronę schematów, aby stworzyć główne bohaterki. Jedynie George Sand wyróżniała się na tle pozostałych postaci błyskotliwością i pełną pasji duszą.

Narzeczone Chopina to wyjątkowy portret relacji międzyludzkich, pasji, ale także życiowych decyzji. Magda Knedler ukazała intrygujące losy najbardziej znanego kompozytora oraz jego romantycznych przygód. Czytelnicy poszukujący powieści z muzycznym wątkiem w tle będą zadowoleni z tej lektury. Czy jesteście gotowi zapoznać się z losami jednego z najważniejszych twórców XIX wieku?

Ocena: 7/10

Narzeczone Chopina otrzymałam od Wydawnictwa Mando. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

0 Komentarze