Burka miłości | Reyes Monforte

Czy ta miłość zdoła pokonać wszelkie przeszkody?



Uczucie pojawiło się nagle. Maria zakochała się w przystojnym Nasradzie. Romantyczne uczucie zostaje jednak poddane próbie, gdy kobieta wyrusza wraz z mężem do Afganistanu, rodzinnego kraju mężczyzny. Okrucieństwo, ścisła kontrola, nierówne traktowanie i brutalność sprawiają, iż Maria będzie zmuszona zawalczyć nie tylko o siebie, ale także o własną rodzinę...

Burka miłości to powieść, o której słyszałam wiele. Czytelnicy chwalili niezwykle emocjonalną i wzruszającą historię zaprezentowaną przez Reyes Monforte. Postanowiłam sama sprawdzić, czy rzeczywiście warto zapoznać się z perypetiami Marii. Czy obietnice wspaniałej lektury rzeczywiście zostały spełnione?

Reyes Monforte posługuje się lekkim językiem, dzięki któremu można szybko przeczytać ten utwór. Przedstawiona historia jest klimatyczna i intrygująca. W pewnym momencie narracja została jednak zaburzona przez chaotycznie poprowadzone wątki czy brak spójności pewnych wydarzeń. Szkoda, gdyż liczyłam na świetnie ukazaną i rozplanowaną opowieść. Autorka potrafiła zainteresować odmiennymi perspektywami oraz kulturalnymi różnicami, które podkreślała w utworze.

Burka miłości porusza ważne i niezwykle kluczowe tematy dotyczące sytuacji w Afganistanie. Czytelnicy będą mogli dostrzec bezsilność mieszkających tam osób, ale jednocześnie zapoznać się bliżej z okrutnymi działaniami talibów. Trudna sytuacja rodzin, kobiet i dzieci była wielokrotnie podkreślana przez autorkę - losy Marii okazały się uwarunkowane przez niespodziewane problemy czy trudne decyzje.

Bohaterowie nie przypadli mi do gustu. Mam wrażenie, iż Reyes Monforte stworzyła charaktery przepełnione naiwnością i infantylnością. Zabrakło mi realistycznych opisów refleksji czy emocji, które pozwoliłyby na wykreowanie jakiejkolwiek więzi z postaciami. Niestety, zachowanie Marii oraz jej męża często było groteskowo ukazane, przez co dodatkowo nie potrafiłam się do nich przekonać.

Burka miłości to utwór interesujący, choć niepozbawiony mankamentów. Reyes Monforte przedstawia trudne realia życia w Afganistanie oraz romantyczną relację zdolną pokonać wszelkie problemy. Czytelnicy poszukujący krótkiej, choć wciągającej historii będą zadowoleni z tej lektury. Czy Maria zdoła znaleźć sposób na przetrwanie w kraju przepełnionym okrucieństwem?

Ocena: 5/10

Burkę miłości otrzymałam od Wydawnictwa Mando. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-


Prześlij komentarz

1 Komentarze

  1. Może polecę tę książkę koleżance, która lubi podobne tematy.

    OdpowiedzUsuń