The Henna Wars. Miłość pisana henną | Adiba Jaigirdar

To był mój pomysł!


Nishat ma dość udawania, że jest kimś innym. Dziewczyna postanowiła wyznać rodzicom, iż jest lesbijką. W muzułmańskim środowisku nie może jednak liczyć na zrozumienie, dlatego Ammu i Abbu starają się zignorować tę informację i pogodzić z utraconą nadzieją na przykładną córkę. Nishat stara się żyć jak kiedyś, lecz spotkanie z Flavią odmienia jej rzeczywistość. Wszystko komplikuje się w momencie, gdy nadchodzi konkurs na firmę i urocza Flavia kradnie jej pomysł na biznes...

O powieści Adiby Jaigirdar było głośno na długo przed premierą. The Henna Wars. Miłość pisana henną zawitała ostatecznie do Polski i postanowiła zauroczyć czytelników słodko-gorzką opowieścią. Nie miałam wysokich oczekiwań wobec tego utworu, lecz pragnęłam świetnie się bawić z Nishat i Flavią. Rywalizacja przekształciła się w niezwykle delikatne uczucie. Czy relacja dwóch dziewczyn z zupełnie innych środowisk ma prawo przetrwać?

Adiba Jaigirdar posługuje się lekkim językiem, dlatego jej powieść można przeczytać w zastraszającym tempie. Nie potrafiłam oderwać się od lektury - słodko-gorzkie sytuacje przedstawiały kolejne problemy w życiu głównej bohaterki. Mam jednak wrażenie, iż pewne informacje zostały zupełnie niepotrzebnie ukazane. Autorka gwałtownie urwała zakończenie i zabrakło mi dodatkowego rozdziału, który w spokojny sposób zwieńczyłby wszystkie wykorzystane w utworze wątki.

The Henna Wars. Miłość pisana henną porusza wiele problematycznych kwestii związanych z rasizmem, homofobią czy uprzedzeniami. Adiba Jaigirdar opisała je jednak w bardzo delikatny sposób. Opowieść Nishat przepełniona jest poczuciem niesprawiedliwości oraz braku przynależności - dziewczyna czuje się wykluczona z własnej kultury, a brak akceptacji ze strony rodziców jedynie potęguje te uczucia. Bardzo spodobało mi się wykorzystanie dwóch różnych kultur w utworze, lecz zabrakło mi większego nakreślenia tradycji Nishat oraz Flavii. Myślę, że czytelnicy docenią jednak wątek związany z przyjaźniami, rodziną czy prowadzeniem firmy.

Autorka w bardzo szczegółowy sposób zaprezentowała bohaterów tego utworu. Mam jednak wrażenie, iż zachowanie bohaterek było straszliwie infantylne. Adiba Jaigirdar momentami prezentowała przerysowane reakcje Nishat na pewne sytuacje, co niszczyło wykorzystane motywy i klimat utworu. Warto jednak zwrócić uwagę na siostrę głównej bohaterki czy jej przyjaciółki - ich relacje były realistyczne i pełne uczuć. Zabrakło mi większego nacisku na przedstawienie Flavii, którą czytelnicy mogą dokładnie poznać dopiero w ostatnich rozdziałach tej historii. Szkoda, bo liczyłam na większy nacisk na rywalizację głównych bohaterek oraz ich interakcje.

The Henna Wars. Miłość pisana henną to słodko-gorzka opowieść o miłości, poszukiwaniu własnej drogi, rodzinnych relacjach, ale także typowych młodzieńczych problemach. Adiba Jaigirdar z niezwykłą delikatnością poruszyła temat uprzedzeń i homofobicznej postawy, a jednocześnie nakreśliła brawurową walkę o możliwość podejmowania własnych decyzji. Czytelnicy poszukujący lekkiej i przyjemnej opowieści powinni śmiało sięgnąć po przygodę Nishat i Flavii. Powieść z pewnością poruszy w Waszych sercach czułą strunę, a następnie zachęci do zaciętej rywalizacji!

Ocena: 7/10

The Henna Wars. Miłość pisana henną otrzymałam od Wydawnictwa BeYa. Bardzo dziękuję!
-współpraca reklamowa-

Prześlij komentarz

0 Komentarze