Znikający stopień | Maureen Johnson

 Powrót do zagadki.


Stevie powraca do Akademii Alberta Ellinghama. Zawiera umowę z politykiem, Edwardem Kingiem, który pragnie powstrzymać intrygi i wybryki syna. W trakcie kampanii prezydenckiej nie może zajmować się Davidem, dlatego powierza to zadanie Stevie. Dziewczyna zgadza się na ten układ, lecz jednocześnie próbuje zrozumieć wydarzenia, które wstrząsnęły Akademią. Czy brutalne zbrodnie łączą się z zagadką sprzed lat? Kim jest tajemniczy morderca?

Znikający stopień to drugi tom trzymającej w napięciu serii o młodej Stevie Bell, która pragnie rozwiązać tajemnicę porwania i morderstw rozgrywających się w Akademii Ellinghama. Nieodgadniony pozostawił wiele wątków bez odpowiedzi. Dziewczyna nie poddaje się i poszukuje kolejnych wskazówek. Czy uda jej się znaleźć następne ślady, które pozwolą jej na odkrycie prawdziwego mordercy?

Maureen Johnson od pierwszych stron tworzy nowe intrygi i spiski. Język jest lekki i przyjemny - nie przysporzy żadnych trudności młodym czytelnikom. Drugi tom zawiera mniej zwrotów akcji i niespodziewanych wydarzeń. Mam wrażenie, że autorka skupiła się w dużej mierze na relacjach międzyludzkich i wątku miłosnym. Zabrakło mi dynamicznych wydarzeń i niespodzianek, które tak pokochałam w pierwszym tomie. Zakończenie ponownie nie oferuje żadnych odpowiedzi, a jedynie zaostrza apetyt na ciąg dalszy tej dramatycznej opowieści.

Mam wrażenie, że Maureen Johnson skupiła się w dużej mierze na relacjach międzyludzkich oraz dramatach szkolnych młodej Stevie. Zabrakło mi tych detektywistycznych przemyśleń i działań, które tak polubiłam w poprzednim tomie. Bohaterka skupia się głównie na próbie odkrycia, co dokładnie łączy ją z Davidem, a także na problemach rówieśników. Liczę, że w kolejnym tomie Maureen Johnson zaprezentuje następne tajemnice i czytelnicy znajdą wraz ze Stevie prawdę o wydarzeniach sprzed lat!

Bohaterowie niezwykle miło mnie zaskoczyli. Stevie to postać, którą od razu można pokochać - dziewczyna jest odważna i nie przejmuje się błędnymi wskazówkami. W trudnych sytuacjach kierowała się logiką, lecz nie była kompletnie pozbawiona uczuć. David straszliwie irytował mnie swoim zachowaniem - postępował infantylnie i impulsywnie. Uwielbiam jednak przyjaciół Stevie, którzy dodają tej historii niezwykle humorystycznego klimatu. 

Znikający stopień to emocjonalna przygoda, od której nie sposób się oderwać. Maureen Johnson spokojnie rozwija opowieść i oferuje więcej pytań niż odpowiedzi. Losy Stevie wciągają jednak na tyle, że czytelnicy z ogromną przyjemnością obserwują działania młodej detektyw. Czy uda jej się ostatecznie poznać prawdę? Wszystkie odpowiedzi znajdziecie w trzecim tomie!

Ocena: 6/10

Znikający stopień otrzymałam od Wydawnictwa Poradnia K. Bardzo dziękuję!


Prześlij komentarz

2 Komentarze