THE BEST BOOKS OF 2018

Postanowiłam powrócić jeszcze na krótką chwilę do roku 2018, aby powspominać najlepsze przeczytane przeze mnie tytuły. Jakie powieści znalazły się na mojej liście ulubieńców zeszłego roku?



WYCZAROWANIE ŚWIATŁA | Victoria Schwab

Nie potrafię wskazać mojej ulubionej książki, serii czy autora - jest to zadanie niemożliwe do wykonania. Mogę jednak śmiało stwierdzić, iż Wyczarowanie światła Victorii Schwab znajduje się naprawdę wysoko na mojej liście najlepszych książek jakie kiedykolwiek przeczytałam. Niezwykle magiczna, pełna humoru, ale także cierpienia - ta trylogia dostarczy wielu wrażeń i przeniesie do Londynów o wielu odcieniach dobra oraz zła!

{recenzja MROCZNIEJSZY ODCIEŃ MAGII | recenzja ZGROMADZENIE CIENI | recenzja WYCZAROWANIE ŚWIATŁA}


MROCZNY DUET | Victoria Schwab

Na liście najlepszych książek 2018 ponownie figuruje powieść Victorii Schwab - tym razem jest to Mroczny duet. Moje serce jest  cały czas złamane po takim zakończeniu.

ŻEBRACZKA SPOD KOŚCIOŁA ŚWIĘTEGO SULPICJUSZA | Ksawery de Montepin

Żebraczka spod kościoła Świętego Sulpicjusza to książka, którą każdy powinien przeczytać. Niezwykle barwna, ukazująca losy wielu bohaterów i opowiadająca o tym, co najważniejsze w życiu.

{recenzja ŻEBRACZKA SPOD KOŚCIOŁA ŚW. SULPICJUSZA}

DZIEWCZYNA, KTÓRA WYBRAŁA SWÓJ LOS | Kasie West

Nie spodziewałam się  aż tak dużego zaskoczenia po lekturze powieści Kasie West. Oczywiście, uwielbiam utwory tej autorki, ale Dziewczyna, która wybrała swój los jest inna - bardziej tajemnicza i pełna skrajnych emocji.

{recenzja DZIEWCZYNA, KTÓRA WYBRAŁA SWÓJ LOS}

JĘZYK CIERNI | Leigh Bardugo

Po fenomenalnej Szóstce wron i Królestwie kanciarzy pragnęłam sięgnąć po inne utwory Leigh Bardugo. Postanowiłam zapoznać się z Językiem cierni. Przepięknie wydana książka zachwyca nie tylko oprawą, ale także mrożącymi krew w żyłach opowiadaniami, od których nie sposób się oderwać.

{recenzja JĘZYK CIERNI | recenzja SZÓSTKA WRON | recenzja KRÓLESTWO KANCIARZY}

IMPERIUM BURZ/WIEŻA ŚWITU | Sarah J. Maas

Mam słabość do twórczości Sarah J. Maas - na każdą książkę autorki czekam z niecierpliwością. W 2018 roku miałam okazję przeczytać Imperium burz i Wieżę świtu. Utwory te zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie i jedynie zaostrzyły apetyt na ostatni tom serii.

{recenzja SZKLANY TRON | recenzja KORONA MROKU | recenzja DZIEDZICTWO OGNIA | recenzja KRÓLOWA CIENI | recenzja IMPERIUM BURZ | recenzja WIEŻA ŚWITU}

GEEKERELLA | Ashley Poston

Geekerella to współczesny Kopciuszek i jednocześnie pełna szalonych wydarzeń historia prawdziwej fangirl i zwyczajnego chłopaka. Idealna lektura na chłodne wieczory!

{recenzja GEEKERELLA}

WREDNE IGRASZKI | Sally Thorne

Początkowo nie byłam przekonana do lektury Wrednych igraszek, lecz ostatecznie okazało się, iż jest to powieść pełna ciętych dialogów, iskrzącego napięcia pomiędzy bohaterami i niezwykle zabawnych sytuacji.

{recenzja WREDNE IGRASZKI}

ILLUMINAE | Amie Kaufman, Jay Kristoff

Pokochałam Illuminae całym moim sercem - kosmiczna opowieść o walce z wrogiem, miłością i samym sobą. Wyróżnia się na tle innych powieści tego gatunku.

{recenzja ILLUMINAE}

DWÓR SKRZYDEŁ I ZGUBY | Sarah J. Maas

Dwór cierni i róż nie należy do moich ulubionych powieści Sarah J. Maas, ale drugi i trzeci tom serii zdecydowanie tak! Nagłe zwroty akcji, dramatyczna fabuła i świetnie wykreowani bohaterowie - takie książki poprawią humor w kilka sekund!

{recenzja DWÓR CIERNI I RÓŻ | recenzja DWÓR MGIEŁ I FURII | recenzja DWÓR SKRZYDEŁ I ZGUBY | recenzja DWÓR SZRONU I BLASKU GWIAZD}

BOŻOGROBIE | Jay Kristoff

Nibynoc nie zdołała mnie zachwycić w stu procentach, ale Bożogrobie pokochałam całym sercem. Świetnie poprowadzona fabuła i zakończenie, którego się nie spodziewałam. Z niecierpliwością czekam na trzeci tom!

{recenzja NIBYNOC | recenzja BOŻOGROBIE}

TANCERZE BURZY /BRATOBÓJCA/GŁOSZĄCA KRES | Jay Kristoff

Po Tancerzy burzy sięgałam kilkakrotnie i dopiero w zeszłym roku udało mi się przeczytać tę powieść. Szybko okazało się, że cała trylogia jest fenomenalna i warta uwagi. Wspaniałe losy Yukiko i Buruu nie dadzą Wam o sobie zapomnieć...


WINTER | Marissa Meyer

W 2018 dokończyłam Sagę księżycową i przeczytałam do końca Winter. Przyznam szczerze, że lektura w oryginale okazała się być niezwykle przyjemną przygodą i staram się od tego czasu sięgać po obcojęzyczne i oryginalne wydania książek. Winter zachwyciła mnie od początku do końca. Ja mam tylko jedną wadę tej serii - za szybko się skończyła!

OKRUTNY KSIĄŻĘ | Holly Black

Okrutny książę to powieść, która może nie należy do najlepszych, lecz zasługuje na specjalne wyróżnienie. Ilość emocji podczas czytania tego utworu jest nieziemska - drugi tom już za miesiąc!



LOKATORKA WILDFELL HALL | Anne Bronte

Czytałam już powieści Emily oraz Charlotte, ale okazało się, iż to Lokatorka Wildfell Hall jest moją ulubioną książką spośród przeczytanych przeze mnie utworów sióstr Bronte. Niezwykle prawdziwa historia z potężnym przesłaniem - warto się z nią zapoznać!

{recenzja LOKATORKA WILDFELL HALL}


Jakie tytuły należą do Waszych najlepszych książek 2018 roku?

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. MROCZNY DUET - tylko czytałam z twojego zestawienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam także inne książki z powyższego zestawienia - są świetne! :)

      Usuń
  2. Chyba muszę skusić się na serię Schwab.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że muszę nadrobić książki Sarah J. Maas. :D

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że tę książkę Ashley Poston wymieniłaś. Jeszcze nie czytałam, a czeka u mnie na półce. Mniejsza szansa, że się rozczaruję ;).

    OdpowiedzUsuń