Clique. Sezon 1 | 2017

Koniec wielkiej przyjaźni?


Edynburg. Dwie przyjaciółki, Holly i Georgia, są studentkami na tym samym uniwersytecie. Łączy je wielka przyjaźń z dzieciństwa - przysięgły sobie, iż nic nie zniszczy ich relacji. Wszystko zmienia się, gdy Holly oraz Georgia udają się na zajęcia z ekonomii, które prowadzi Jude McDermid. Kobieta wraz ze swoim bratem prowadzi firmę Solasta. Każdy chciałby tam pracować lub być stażystą, lecz tylko nieliczni są wybierani spośród studentów uczęszczających na zajęcia. Szybko okazuje się, iż przyjaciółki zostają wciągnięte do grupy wybranych dziewcząt, gdzie narkotyki, seks i niekończące się imprezy są ich chlebem powszednim. Śmierć jednej z nich sprawia, iż tajemnice zaczynają wychodzić na jaw. Czy prawda będzie bolesna?

Z jednej strony chciałam poznać Clique, ale z drugiej coś mnie od produkcji BBC odciągało. Wiele seriali obiecuje odkrywanie brutalnej prawdy, brudnych sekretów czy tragicznych informacji. Postanowiłam jednak przyjrzeć się bliżej historii dwóch przyjaciółek. Bardzo szybko okazało się, iż w jeden dzień zdołałam obejrzeć cały sezon...

Clique liczy sześć odcinków trwających niecałą godzinę każdy. Pierwsze epizody nie ukazują wielu tajemnic, a raczej przybliżają bohaterów i sytuację, w której się znaleźli. Sekrety odkrywane zostają dopiero w ostatnich odcinkach, a twórcy serwują widzom wiele naprawdę dobrych zwrotów akcji. Niestety, niektóre wątki były zbyt przewidywalne. Produkcja zawiera sceny erotyczne, które nie będą odpowiednie dla młodych widzów.



Serial pokazuje niedopowiedzenia i sekrety w grupie studentek, które pracują w firmie Solasta. Z jednej strony nie byłam do końca zadowolona z ukazywanej historii, lecz mimo wszystko wciągała ona na tyle, że włączałam kolejny odcinek, aby dowiedzieć się co było dalej. Niektóre wątki były za bardzo rozwijane, inne potraktowane po macoszemu, ale mogę powiedzieć, iż produkcja zapewnia godziny dobrej rozrywki.

Gra aktorska nie była zła, ale nie przypadli mi do gustu bohaterowie serialu. Ich zachowanie było dziwne, momentami postępowali nielogicznie i infantylnie. Pomimo wielu przestróg ze strony innych, główne bohaterki były naiwne - straszliwie irytowały mnie swoim zachowaniem.

Z Clique można miło spędzić czas, choć nie można spodziewać się po niej świetnej produkcji. Stacja BBC zapowiedziała drugi sezon historii Holly oraz Georgii, ponieważ rzeczywiście jest jeszcze wiele tajemnic do odkrycia. Finał ostatniego odcinka pozostawia widza z wieloma przemyśleniami i niedopowiedzeniami. Jakie tajemnice skrywa tajemnicza klika dziewcząt i firma Solasta? Dołączcie do Holly i sprawdźcie sami!

Ocena: 6/10

Prześlij komentarz

1 Komentarze

  1. Mam na tapecie ostatnio trzy seriale, więc jak skończę, chętnie i ten zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń