Panie na zamku | Jessica Shattuck

Powrót na zamek.


Marianne von Lingenfels powraca do domu, gdzie kiedyś wyprawiała huczne przyjęcia, zajmowała się rodziną i oddychała świeżym powietrzem. Gdy jednak przyjeżdża na miejsce witają ją puste pomieszczenia, chłód i pozostałości po mieszkańcach zamku w czasie wojny. Kobieta jak wcześniej obiecała, poszukuje rodzin straconych na zawsze znajomych. Gdy coraz więcej osób przybywa na zamek, zaczyna on tętnić życiem z każdym kolejnym dniem. Sekrety wychodzą jednak na jaw, a przeszłość daje o sobie znać...

Jessica Shattuck zainteresowała mnie swoją powieścią już od samego początku. Nie byłam pewna, czy Panie na zamku mnie zachwycą i trochę obawiałam się tej lektury, lecz koniec końców postanowiłam przyjrzeć się jej bliżej. Co takiego skrywają bohaterki na wspaniałym zamku?

Jessica Shattuck ma bardzo lekki jÄ™zyk i od powieÅ›ci nie sposób siÄ™ oderwać. RozdziaÅ‚y nie sÄ… uÅ‚ożone w porzÄ…dku chronologicznym - autorka przedstawia bohaterów przed wojnÄ…, ich problemy w zwiÄ…zku z jej trwaniem oraz zakoÅ„czenie walk. Jessica Shattuck wspomina także o historycznych wydarzeniach i nie tylko. 

Panie na zamku nie zachwyciły mnie wszystkimi wątkami, które były zawarte w tym utworze. Początek lektury jest bardzo szczegółowo ukazany i dalsza lektura powoli zaczynała nudzić. Dopiero zakończenie pchnęło akcję do przodu i autorka miała okazję zaprezentować parę ciekawych rozdziałów. Bohaterowie mnie nie zachwycili i pozostawili z różnorodnymi odczuciami. W powieści jest ich naprawdę sporo, lecz autorka wyłania jedynie garstkę spośród całej grupy i dokładnie opisuje ich życie.

Panie na zamku przenoszą w czasie i ukazują intrygującą historię pełną tajemnic. Jessica Shattuck potrafi zainteresować, lecz z drugiej strony jest to powieść bardzo spokojna i szczegółowa. Czytelnicy uwielbiający dobrze zarysowane historie związane z tematyką II Wojny Światowej powinni być naprawdę zadowoleni z lektury. Jakie tajemnice skrywane są za murami zamku? Sprawdźcie sami!

Ocena: 6/10

Panie na zamku otrzymałam od Wydawnictwa Czarna Owca. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

1 Komentarze