Olive Kitteridge | Elizabeth Strout

Olive Kitteridge i jej życie.

Jaka jest Olive Kitteridge? Zdecydowana, wymagająca i arogancka. Kobieta żyje w małym miasteczku wraz ze swoim mężem oraz synem i pracuje jako nauczycielka matematyki w pobliskiej szkole. Jej codzienność wydaje się być nudna. Czy jednak jest taka naprawdę? Poznajcie życie Olive Kitteridge!

Olive Kitteridge to powieść zbierająca same pozytywne opinie. Elizabeth Strout otrzymała nagrodę Pulitzera właśnie za sprawą tego utworu. Historia tytułowej bohaterki zapowiadała pełną refleksji opowieść, od której nie będzie można się oderwać. Czy rzeczywiście tak było?

Elizabeth Strout ma lekki jÄ™zyk, lecz opisywane wydarzenia siÄ™ bardzo czÄ™sto tragiczne i przytÅ‚aczajÄ… czytelnika. Co jakiÅ› czas musiaÅ‚am odkÅ‚adać lekturÄ™ na bok, aby odpocząć na chwilÄ™ od mÄ™czÄ…cych opisów i bardzo wolnej akcji. Autorka opisuje losy wielu bohaterów, którzy Å‚Ä…czÄ… siÄ™ w osobliwy sposób z tytuÅ‚owÄ… bohaterkÄ…. 

Powieść jest pełna bólu i smutku - brak tutaj wesołych i radosnych wydarzeń, przebłysków słońca. Być może to właśnie spowodowało moje znużenie i zmęczenie lekturą. Elizabeth Strout dodaje postaciom problemów, rzuca im kłody pod nogi i nie pozwala zaznać szczęścia. Codzienność okazuje się być w miasteczku, gdzie mieszka Olive, prawdziwą udręką.

Nie potrafiłam zmusić się, aby polubić Olive. Bohaterka w każdym rozdziale irytowała mnie swoim charakterem oraz aroganckim zachowaniem. Postacie występujące w tle również mnie nie zainteresowały na tyle, aby pragnąć je bliżej poznać. Liczyłam, iż lektura okaże się być o wiele bardziej interesująca.

Być może zabrałam się za lekturę Olive Kitteridge w nieodpowiednim momencie, lecz powieść Elizabeth Strout koniec końców nie zdołała mnie zachwycić. Ogromnie przytłaczająca książka nie trafi do każdego czytelnika. Losy bohaterów, którzy mieszkali niedaleko tytułowej bohaterki, są bardzo spokojne i melancholijne. Jaka naprawdę jest Olive Kitteridge? Przekonajcie się sami!

Poznajcie inne książki dla kobiet...

Ocena: 3/10

Olive Kitteridge otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Nie planuję jej czytać ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że Cię rozczarowała. Ja mam wielką ochotę na książki autorki, ale jeszcze nic nie wpadło mi w ręce :)

    OdpowiedzUsuń