PRZEDPREMIEROWO: Zostań do rana | Agnieszka Krakowiak-Kondracka

 Malutki raj Baśki.


 PREMIERA 26 PAŹDZIERNIKA!


Wszystko miało wyglądać zupełnie inaczej. Baśka przeliczyła się i została sama w małym domu na kompletnym odludziu. Andrzej odszedł do innej, a matka nie ma bladego pojęcia o rozpadzie małżeństwa córki. Jedynymi towarzyszami kobiety są psy, które zaczęła do siebie przygarniać. Niefortunny wypadek sprawia, iż jako pomoc przybywa do niej Kostek, mężczyzna z mroczną przeszłością. Czy Baśce uda się zaufać komuś ponownie?

Twórczość Agnieszki Krakowiak-Kondrackiej miałam okazję poznać przy lekturze Cudzych jabłek, czyli jej drugiej powieści. W moje ręce trafił egzemplarz przedpremierowy jej następnej książki. Czy Zostań do rana wywołuje uśmiech na twarzy czytelnika?

Zostań do rana to utwór, który pochłania się niewiarygodnie szybko. Agnieszka Krakowiak-Kondracka ma bardzo lekki język i sprawia on, iż lektura jest niesamowicie przyjemna. Autorka rzuca kłody pod nogi swoim bohaterom, lecz daje im również przebłyski radości, dla których postanawiają walczyć. Agnieszka Krakowiak-Kondracka porusza wiele wątków w swojej powieści. Opowiada o zdradzie, braku możliwości wyboru, więzieniu, opiece nad zwierzętami, dwulicowości ludzi, ciężkich związkach, niełatwej miłości czy życiu w małej miejscowości. Bohaterowie będą musieli zmierzyć się z trudnymi wyborami, których konsekwencje zaważą na ich przyszłości.

Nie mogłam przekonać się do bohaterów tego utworu. Baśka wiele razy zirytowała mnie, gdy zmieniała co chwilę swoje zdanie. Urzekło mnie jednak jej uczucie do zwierzaków, którymi się opiekowała - była bardzo lojalna i opiekuńcza. Jeśli chodzi o Kostka, nie przekonał mnie do siebie swoim charakterem. Wydawało mi się, iż ciągle żyje przeszłością i nie chce dać jej odejść.

Zostań do rana to gorzka historia, pełna przeciwności losu oraz zaskakujących wydarzeń. Bohaterowie utworu walczą, aby żyć chwilą, marzeniami oraz własnymi sukcesami. Agnieszka Krakowiak-Kondracka pokazuje, iż czasami trzeba upaść, aby ponownie powstać. Czytelnicy, którzy szukają krótkiej, lecz życiowej lektury powinni przyjrzeć się bliżej Zostań do rana. Historia Baśki oraz Kostka przeniesie Was do malutkiej miejscowości pełnej cudownych zwierzaków!

Ocena: 6/10

Zostań do rana otrzymałam przedpremierowo od Wydawnictwa Literackie. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

1 Komentarze