Poldark. Warleggan | Winston Graham

Konfliktów i problemów ciąg dalszy.


Ross i Demelza muszą poradzić sobie z ciężką sytuacją finansową. Na skraju bankructwa i z upadającymi interesami, ich przyszłość maluje się w czarnych barwach. Uczucia mężczyzny wobec Elizabeth, dawnej ukochanej, zaczynają odżywać. Demelza próbuje ratować swój związek. Co jednak jeśli po nim pozostaną jedynie wspomnienia?

Poldark.Warleggan to czwarty tom serii Winstona Grahama. Po niezwykłej lekturze trzech poprzednich tomów, czyli Rossa Poldarka, Demelzy oraz Poldark. Jeremy Poldark, postanowiłam szybko sięgnąć po kontynuację. Czy losy bohaterów ponownie mną zawładnęły?

Winston Graham przeszedł w tym tomie samego siebie. Było bardzo interesująco - nie sposób było mnie od tej książki oderwać. Opisywana przez autora historia zawiera również polityczne i historyczne nakreślenie tamtych czasów - poczytamy trochę o wydarzeniach we Francji czy sytuacji w Anglii.

Poldark. Warleggan ma bardzo dużą ilość wątków. Różnorodność wpływa pozytywnie na całokształt całej fabuły. Winston Graham dalej opisuje ciężką sytuację finansową rodziny Poldarków, nieprosperujące kopalnie, porywy namiętności, słodkie uczucie zakochania, ból po stracie najbliższych, próbę przypodobania się odpowiednim osobom i walkę - o miłość, rodzinę i przyszłość.

Uwielbiam postać Demelzy, ale w tym tomie do moich ulubionych bohaterów dołączyli również Caroline Penvenen oraz Dwight Enys. Znienawidziłam zachowanie Rossa - po lekturze tego utworu zrozumiecie dlaczego. Jedynie brakuje mi jeszcze dokładniejszego przedstawienia George'a Warleggana oraz Elizabeth - mam nadzieję, że w kolejnym tomie przeczytam o nich zdecydowanie więcej.

Poldark. Warleggan to jak na razie najlepszy tom całej serii. Jest to emocjonalna historia, od której nie można się oderwać. Losy bohaterów sprawią, że zapomnicie o otaczającym Was świecie. Lekturę polecam w szczególności czytelnikom uwielbiającym ciekawe, wielowątkowe oraz historyczne powieści. Szybko udajcie się do najbliższej księgarni i zabierzcie do domu serię Winstona Grahama - osiemnastowieczna Kornwalia już na Was czeka!

Ocena: 9/10

Poldark. Warleggan otrzymałam od Wydawnictwa Czarna Owca. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. jakoś nie ciągnie mnie do tej serii książek tak jak do serialu, ale zbierają tyle pozytywnych opinii,że może jednak sięgnę po nie przed obejrzeniem skranizacji :)

    chodź poczytać x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serial jest dobry (szczególnie drugi sezon), ale książki są lepsze - nie można się od nich oderwać. Mam nadzieję, że przypadną Ci do gustu!

      Usuń
  2. Ciągle się nie mogę zabrać za pierwszy, szczególnie jak czytam ciągle, że kolejne są lepsze, bo obawiam się, że teraz tom pierwszy może mi się nie spodobać :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam u siebie dwa pierwsze tomy serii, ale wciąż mi do niej nie po drodze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje to idealna pora, aby nadrobić zaległości! ;)

      Usuń