Poldark. Jeremy Poldark | Winston Graham

 Walka o rodzinÄ™.

Po bolesnej stracie dziecka, Ross i Demelza próbują wiązać koniec z końcem. Mężczyzna jest oskarżony o kradzież przedmiotów z rozbitych statków i niedługo ma stanąć przed sądem. Wyrok może zaważyć na przyszłości najbliższych, ale także jego własnej. Rodzina Poldarków zaszła również za skórę potężnym konkurentom, którzy mogą wykorzystać chwilę słabości przeciwnika...

Poldark. Jeremy Poldark to trzeci tom serii autorstwa Winstona Grahama. Po wspaniałej przygodzie z Rossem Poldarkiem oraz Demelzą, postanowiłam sięgnąć po kontynuację historii. Tym razem będzie duża ilość problemów, konfliktów i intryg, dlatego przyszykujcie się - ta lektura będzie niczym jazda na najszybszym rollercoasterze!

Winston Graham ma lekki język, dlatego od jego utworów nie sposób się oderwać. Powieść jest podzielona na dwie części - jedna z nich opowiada o rozprawie sądowej Rossa, a następna przedstawia wydarzenia po niej. Przyznam szczerze, że w niektórych momentach potyczki między bohaterami i historia związana z rozbitymi statkami mogła bardzo wynudzić czytelnika.

Ciekawie przedstawione były losy Demelzy, która nadal pozostaje moją ulubioną bohaterką. Tym razem zmierzy się z konfliktami rodzinnymi, pogodzeniem się ze stratą i walką o odzyskanie męża. Oprócz tego w lekturze znajdziemy waśń dwóch rodów, problemy finansowe i kłopoty związane z górnikami.

W tym tomie pojawiają się nowi bohaterowie. Szczególnie w pamięci zapadła mi postać Caroline Penvenen, młodej i pełnej uroku młodej damy, która wpadła w oko miejscowemu lekarzowi, Enysowi Dwightowi. Ich spotkania były naprawdę pomysłowo przedstawione. Nie mogłam również nie pozachwycać się cudowną Demelzą, która zawsze próbuje znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.

Poldark. Jeremy Poldark będzie trzymać czytelnika w napięciu do ostatniego zdania. Dla mnie jest to jedna z najbardziej intrygujących serii, które naprawdę warto przeczytać. Zapierające dech w piersiach kornwalijskie krainy oraz tamtejsze problemy potrafią porwać czytelnika do osiemnastego wieku. Fani historii o Poldarkach oraz czytelnicy uwielbiający ciekawe historyczne powieści z różnorodnymi wątkami przeplatającymi się przez cały utwór powinni być zachwyceni możliwością lektury tej książki. Ja nie mogę się już doczekać, aż dorwę kolejny tom - mam nadzieję, że będzie równie cudownie!

Ocena: 7/10

Poldark. Jeremy Poldark otrzymałam od Wydawnictwa Czarna Owca. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

0 Komentarze