Mitologia nordycka | Neil Gaiman

Poznajcie MitologiÄ™ nordyckÄ…!


Poznajcie mity nordyckie - pełne magii, radości, szczęścia czy okrucieństwa! Historie o Odynie, Thorze, Lokim, Frei, Balderze czy Hel przybliżą Wam skandynawskie wierzenia i umilą czas. Jesteście gotowi na podróż do dziewięciu światów?

Mitologia nordycka to zbiór krótkich mitów autorstwa Neila Gaimana, który postanowił podrasować znane niektórym historie o bogach nordyckich. Pięknie wydana książka przyciągnęła mnie do siebie i od razu zaczęłam czytać. Czy treść jest równie cudowna?

Neil Gaiman ma specyficzny język i humor, dlatego w niektórych momentach bardzo ciężko było mi się wciągnąć w niektóre z mitów. Nie jestem wielką znawczynią skandynawskiej mitologii, ale lektura nie była dla mnie zaskakująca - większość z tych historii znałam i poczułam się lekko zawiedziona długością niektórych z nich.

Poznajemy historie wielu postaci, lecz głównymi bohaterami są Odyn, Thor oraz Loki. Nie jest ich zbyt wiele. Autor wybrał niektóre z bardziej znanych mitów i opowiedział je dodając swoje przemyślenia. Myślę, że książka byłaby zdecydowanie ciekawsza, gdyby Neil Gaiman postanowił ukazać więcej historii.

Mocną stroną tej lektury są postacie, które zostały ukazane w interesujący sposób. Najbardziej przypadł mi do gustu Loki - po prostu uwielbiam jego charakter! Ciekawie ukazani są również poboczni bohaterowie, którzy nadają odrobinę charakteru całej książce.

Mitologia nordycka to ciekawy zbiór mitów, lecz myślę, że bardziej przypadłby do gustu młodszym czytelnikom. Ja całość oceniam bardzo przeciętnie - Neil Gaiman miał swoje wzloty i upadki. Mam nadzieję, że kolejne utwory tego autora zaskoczą mnie bardziej. Czytelnicy, którzy chcą zapoznać się ze skandynawskimi wierzeniami mogą sięgnąć po ten zbiór i potraktować go jako krótkie wprowadzenie do wielkiego świata magicznych opowieści.

Ocena: 4/10

Inne bestsellery znajdziecie tutaj!

Mitologię nordycką otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

0 Komentarze