Prawo Mojżesza | Amy Harmon


Miłość pełna przeciwności losu...


Mojżesza znaleziono w koszyku w pralni Quick Wash, gdzie został pozostawiony na śmierć. Chłopczykowi, dzięki szybkiej reakcji ludzi, udało się jednak przeżyć.  Georgię od samego początku przyciągało do Mojżesza. Gdy nastolatkowie zakochują się w sobie, wszystko zaczyna się układać nie po ich myśli, a piękne uczucie znika. Co ukrywa Mojżesz? 

Amy Harmon zawojowała ostatnio polski rynek wydawniczy swoimi dwiema powieściami - Prawem Mojżesza i Pieśnią Dawida  - które zdobyły wiele pozytywnych ocen i opinii. Postanowiłam sprawdzić, czy pierwszy tom tej serii rzeczywiście zachwyca i wywołuje łzy w oczach czytelnika?

Prawo Mojżesza czyta się szybko za sprawą lekkiego stylu Amy Harmon. Autorka opisuje barwnie losy bohaterów. Muszą się oni z nimi zmierzyć z wieloma problemami i zrozumieć błędy, które popełnili w przeszłości. Powieść jest podzielona na dwie części - przed i po. Możemy poznać myśli Georgii i Mojżesza za sprawą narracji, którą autorka poprowadziła z dwóch punktów widzenia. Cała historia jest słodko-gorzka i ma swoje lepsze oraz gorsze momenty, lecz zabrakło mi w tym utworze emocji, lepiej zarysowanych relacji pomiędzy bohaterami i nagłych zwrotów akcji.

Nie przypadła mi do gustu Georgia i nie zapałałam również sympatią do Mojżesza. Główni bohaterowie nie wyróżniali się niczym szczególnym, a ich zachowanie często było infantylne. Niestety, relację pomiędzy nimi autorka potraktowała po macoszemu, co bardzo mi się nie spodobało.

Amy Harmon w ciekawy sposób urozmaiciła akcję powieści dodając wątek paranormalny. Dar Mojżesza od razu mnie zaintrygował, dlatego byłam ciekawa jak potoczy się ten wątek. Autorka zasłużyła tutaj na wielkie brawa, ponieważ powieść nie skupiała się jedynie na związku Mojżesza i Georgii. Czytelnik znajdzie tutaj odrobinę kryminału, zagadek i tajemnic, co czyni ten utwór jeszcze lepszym.

Prawo Mojżesza to ciekawa historia, z którą spędzicie parę miłych godzin. Ja nie do końca spodziewałam się takiego zakończenia i znalazłam w tym utworze mankamenty, które zaważyły na mojej ocenie. Sądzę jednak, że czytelnicy szukający historii miłosnej z interesującymi pobocznymi wątkami powinni sięgnąć po utwór Amy Harmon. Czy jesteście gotowi odkryć sekrety Mojżesza i Georgii?

Ocena: 5/10

Prawo Mojżesza otrzymałam od Wydawnictwa EditioRed. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. Poczałkowo wszyscy zachwalali książkę, im dalej od premiery tym więcej krytycznych opinii. W sumie jestem zaciekawiona fabułą, więc chyba będę musiała sama się przekonać jak prezentuje się treść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem świeżo po lekturze i mi bardzo przypadła do gustu

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba jeszcze nie spotkałam recenzji tej książki, która nie wychwalałby tej książki pod niebiosa ... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ogromnie zaintrygowana tą książką, bo wszyscy mocno ją chwalą, a Twoja nie do końca pozytywna recenzja jeszcze bardziej mnie zachęciła :)

    OdpowiedzUsuń