Taniec ze Smokami | George R. R. Martin


Gry o tron ciÄ…g dalszy...


PrzenieÅ›my siÄ™ na Mur i za Morze, gdzie toczy siÄ™ walka o majestatyczne królestwo, którym obecnie panuje najmÅ‚odszy syn Cersei Lannister oraz Roberta Baratheona, Tommen. Ludy spiskujÄ… przeciwko mÅ‚odocianemu wÅ‚adcy i dajÄ… lub - wrÄ™cz przeciwnie - odbierajÄ… szansÄ™ na zwyciÄ™stwo najpotężniejszego tronu Siedmiu Królestw. 
W Meereen, smocza królowa pragnie odzyskać swoje dziedzictwo, lecz nagłe morderstwa i bunty burzą jej plany. Tyrion Lannister zmierza do Daenerys, lecz powodem tego jest nagroda za jego głowę. Karzeł napotka na swojej drodze wiele niebezpieczeństw, którym będzie musiał stawić czoła.
Jon Snow również nie ma łatwo jako 998 lord dowódca Nocnej Straży, ponieważ musi zmierzyć się z wieloma niebezpieczeństwami na Murze, jak i za nim....
Niechaj zacznie siÄ™ taniec ze smokami!

Taniec ze Smokami to piąty tom Pieśni Lodu i Ognia autorstwa George'a R. R. Martina. Seria ta okraszona jest nieziemską popularnością wśród czytelników, a serial ma wysoką oglądalność. Ja nie raz miałam okazję spotkać się z Martinem i to rendez vous kończyło się zazwyczaj wyśmienicie. Czy tym razem również tak było?

''Czytelnik może żyć życiem tysiÄ…ca ludzi, zanim umrze. (…) CzÅ‚owiek, który nie czyta, ma tylko jedno życie.''

OczywiÅ›cie, że wychwalÄ™ zaraz Martina pod niebiosa. Jest to jedyny w swoim rodzaju autor, który potrafi z takÄ… lekkoÅ›ciÄ… i gracjÄ… przedstawić nam brutalny Å›wiat, w którym rozgrywa siÄ™ gra o tron. Od razu czytelnik zostaje wrzucony na gÅ‚Ä™bokie i szerokie wody mórz Siedmiu Królestw. Pierwsza część skupiona jest głównie na wÄ…tku Meereen, Lannisterów i sytuacji na Murze oraz za nim. Ciężko byÅ‚o oderwać mi siÄ™ od lektury, mimo iż miaÅ‚a ona swoje lepsze i gorsze momenty. 

Drugi tom porusza wątki Cersei, Aryi oraz Theona, którzy również mają swój udział w tej historii. Miałam wrażenie, że ta część była odrobinę lepsza i zdecydowanie przeważała tutaj typowa dla Martina dynamika i ekspresja. Po dosyć mozolnym wprowadzeniu nareszcie miałam okazję zatracić się w świecie wykreowanym przez autora!

''SÅ‚owa to wiatr.''

Ponownie chylę czoła Wydawnictwu Zysk i S-ka za ich piękne oprawy graficzne. Cudownie zrobiona oprawa kryje śnieżnobiały środek, którego - naprawdę - można dotykać godzinami!

W Tańcu ze Smokami kibicowałam swoim faworytom i trzymałam za nich mocno kciuki.
Rozdziałów o Daenerys Targaryen wypatrywałam z dziecięcą niecierpliwością. Od razu stała się ona moją ulubienicą. Jej charakter i zachowanie cechowały się ogromną odpowiedzialnością i niejednokrotnie mogłam zauważyć, że decyzje podejmowała z rozwagą.
Tyrion, Bran i Jon mieli swoje lepsze i gorsze momenty, lecz rozdziały z Aryą i Theonem były niezwykle interesujące i nie mogłam się od nich oderwać.

Taniec ze Smokami to majstersztyk i uczta literacka, po którÄ… powinno siÄ™ siÄ™gnąć. PrzepiÄ™knie wykreowana historia skrywa w sobie brutalnÄ… grÄ™, której stawkÄ…  jest tron Siedmiu Królestw. Barwni bohaterowie, przepiÄ™knie wykreowany Å›wiat i peÅ‚na zaskakujÄ…cych zwrotów akcji historia z pewnoÅ›ciÄ… umili czytelnikowi czas.
Czy jesteś gotów zatańczyć ze smokami?

Ocena: 9/10

Taniec ze Smokami otrzymałam od Wydawnictwa Zysk i S-ka. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Ja się już wakacji nie mogę doczekać, kiedy tak zacznę cały "maraton książkowy" z Pieśnią Lodu i Ognia <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam <3 Wszystkie części sagi są fantastyczne! :)

    OdpowiedzUsuń