Miniaturzystka | Jessie Burton

Miniaturzystka. Obserwatorka kukiełek budujących swój własny los.


Do Amsterdamu przybywa osiemnastoletnia Petronella Oortman, która po poślubieniu zamożnego i znanego kupca, chce się do niego wprowadzić. Drzwi nie otwiera jej jednak mąż, tylko ponura panna Marin - siostra mężczyzny. Nieobecność mężczyzny powoduje, iż Nella czuje się niekonfortowo w zastanej sytuacji. Pewnego dnia, Johannes przynosi cudowną szafkę, która okazuje się być repliką ich domu. Petronella zachwycona prezentem postanawia wynająć miniaturzystkę, aby stworzyła mebelki potrzebne do umeblowania pokoi. Dziewczyna nie musi czekać na przesyłkę, jednak jej zawartość staje się dla Nelli początkiem koszmaru. Czy miniaturzystka będzie kierować losem rodziny Brandtów?

Gdy skoÅ„czyÅ‚am MiniaturzystkÄ™ i odÅ‚ożyÅ‚am jÄ… na półkÄ™, zaczęłam zastanawiać siÄ™ nad tÄ… powieÅ›ciÄ…. Wydana caÅ‚kiem niedawno bestsellerowa książka Jessie Burton zawÅ‚adnęła caÅ‚Ä… blogosferÄ… w Polsce, jak i poza niÄ…. Zachwalana przez krytyków i ceniona przez czytelników Miniaturzystka  sprawiÅ‚a, iż wszyscy zamarli w zdumieniu i poddali siÄ™ magii tej powieÅ›ci. Czy mi również dane byÅ‚o rozpÅ‚ynąć siÄ™ z zachwytu?

Miniaturzystka to doskonaÅ‚a powieść, której akcja toczy siÄ™ w Amsterdamie. Klimat XVII wieku towarzyszyÅ‚ mi przy każdej stronie i ukazywaÅ‚ piÄ™kno caÅ‚ego miasta. Jessie Burton wykreowaÅ‚a niesamowity krajobraz, który sprawiaÅ‚, iż można byÅ‚o dokÅ‚adnie wyobrazić sobie kunsztowne zabytki i wyposażenie domów. Autorka niezwykle dobrze poradziÅ‚a sobie z przedstawieniem drabiny spoÅ‚ecznej oraz istotnego znaczenia religii w tamtych czasach.

Problematyka książki skupia siÄ™ głównie wobec odnalezienia siÄ™ w nowym otoczeniu oraz zrozumienia brutalnej rzeczywistoÅ›ci. Główna bohaterka wpadaÅ‚a bardzo czÄ™sto w kÅ‚opoty i jej ciekawość doprowadzaÅ‚a do kulminacyjnych momentów pomiÄ™dzy mieszkaÅ„cami Amsterdamu. Sytuacje hartowaÅ‚y PetronellÄ™ i przygotowywaÅ‚y jÄ… na tragiczne skutki niektórych czynów, którym nie mogÅ‚a zapobiec.

Napisana niesamowicie i z rozmachem książka Jessie Burton to dzieÅ‚o literackie, które powinno siÄ™ przeczytać. Kunszt pisarski autorki posiada wiele zalet. Miniaturzystka to powieść idealna pod każdym wzglÄ™dem. Zaopatrzcie siÄ™ w egzemplarz tej niesamowitej powieÅ›ci. PopijajÄ…c gorÄ…cÄ… czekoladÄ™ siÄ…dźcie w wygodnym fotelu  i zagÅ‚Ä™bcie siÄ™ w historiÄ™, z której nie da siÄ™ już wyplÄ…tać.

Ocena: 10/10

Przeczytanie tej fenomenalnej powieści, jaką jest ''Miniaturzystka'' umożliwiło mi Wydawnictwo Literackie, za co serdecznie dziękuję!



Prześlij komentarz

14 Komentarze

  1. Mała Pisareczka10 stycznia 2015 14:20

    ChcÄ™, chcÄ™, chcÄ™ :3
    Koniecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo dobrego słyszałam o tej książce i chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleksandra Wacław10 stycznia 2015 14:58

    Jestem strasznie ciekawa tej książki, nie mogę się doczekać tego, aż ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam chyba jeszcze nic złego o tej książce. Kompletnie nic! To musi o czymś świadczyć ;) Zdecydowanie muszę mieć w swojej biblioteczce <3


    http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaczytana bez pamięci10 stycznia 2015 19:30

    Mam tę książkę i już nie mogę się doczekać aż ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Katie -Niepoprawna Romantyczka10 stycznia 2015 19:43

    Muszę ją mieć. Miniaturzystka stała się moim absolutnym must have!

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja ciekawość rośnie z każdą kolejną recenzją tej książki. Nie mogę się doczekać, aż dostanę ją w swoje ręce. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszyscy ją zachwalają, mimo to nie mam ochoty po nią sięgnąć. Jednak nie zaprzeczam że moje zdanie może kiedyś się zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem nią coraz bardziej zaintrygowana. Pora chyba w końcu rozejrzeć się za tą powieścią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No kochana, narobiłaś mi ogromnego smaka na książkę! ;) Zapisuję ją do swojej listy! Natychmiast! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dawna na nią poluję i wkrótce z pewnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Diana Górska11 stycznia 2015 15:04

    Ciągle mam jakieś obawy przed sięgnięciem po tę książkę, jednak chyba się zdecyduję. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie jestem w trakcie lektury i jestem nią zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi niezwykle intrygujÄ…co! :)

    OdpowiedzUsuń