Jedno z nas kłamie | Karen M. McManus

 Tajemnice wychodzą na jaw.


Pięcioro uczniów liceum Bayview zostaje zatrzymanych za karę po lekcjach. Nikt nie spodziewa się, że po godzinie z klasy wyjdzie ich tylko czwórka. Śmierć Simona, szkolnego plotkarza i outsidera, jest niewyjaśniona, a podejrzenie o zamordowanie kolegi pada na ostatnie osoby, które go widziały. Bronwyn ma idealną średnią i zamierza studiować na Uniwersytecie Yale. Addy to piękna dziewczyna, która umawia się z jednym z najprzystojniejszych chłopaków w szkole. Cooper jest gwiazdą baseballu. Nate ma niełatwą sytuację - za dilerkę jest pod nadzorem kuratorskim. Które z nich popełniło przestępstwo?

Jedno z nas kłamie intrygowało mnie swoją fabułą od dłuższego czasu. Karen M. McManus obiecywała pełną zaskakujących sekretów lekturę młodzieżową. Jak przypadła mi do gustu moja wyprawa do liceum Bayview?

Historia jest opisana z perspektywy czterech głównych bohaterów: Addy, Bronwyn, Coopera i Nate'a. Karen M. McManus ma lekki styl i powieść przeczytałam bardzo szybko. Lektura nie posiada zaskakujących zwrotów akcji, ale w wielu rozdziałach odkrywane są kolejne tajemnice, które prowadzą do rozwiązania śmierci Simona.

Zawiodłam się na zakończeniu, które mnie nie usatysfakcjonowało. W powieści pojawia się wiele innych wątków, większość z nich jest jednak zaniedbana przez autorkę. Karen M. McManus opisuje przyjaźń w liceum, relacje rodzinne, złośliwości ze strony rówieśników, alkoholizm, homoseksualizm, pragnienie bycia najlepszym i zadowolenia swoich najbliższych, kłopoty związane ze związkami, depresję i śmierć.

Bardzo przypadła mi do gustu postać Coopera, który miał ciekawy charakter. Nate również pozytywnie mnie zaskoczył, choć autorka momentami zaniedbywała jego wątek. Bronwyn i Addy były zbyt łatwowierne i infantylne - chciały rozwiązać sprawę od razu i nie słuchały rad innych, przez co wywoływały wokół siebie mnóstwo sensacji.

Jedno z nas kłamie będzie interesującą lekturą dla młodzieży pragnącej wciągającej i pełnej tajemnic powieści. Karen M. McManus potrafi wywołać wiele emocji, ale warto przygotować się na to, iż wątek dotyczący śmierci Simona nie będzie idealny. Jeśli jednak poszukujecie lekkiej i niezobowiązującej książki na parę godzin to sięgnijcie po historię Bronwyn, Addy, Coopera oraz Nate'a. Tylko jeszcze ostrzegam - nie wierzcie nikomu!

Ocena: 6/10

Jedno z nas kłamie otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

3 Komentarze

  1. Uwielbiam książki budujące napięcie, z dużą ilością sekretów, ale trochę martwi mnie to średnie zakończenie i masa problemów wplątanych w fabułę - nie do końca jestem fanką wrzucania wszystkich "trudnych tematów", powszechnych w środowisku młodzieży. :C

    Obserwuję i pozdrawiam!
    NaD okładkę :)

    OdpowiedzUsuń