Czerwona jaskółka | Jason Matthews

Agentka, która może wszystko.


Moskwa, XXI wiek. Dominika Jegorowa to tajna agentka, wyszkolona na niezwykle niebezpieczną uwodzicielkę. Kobieta nie planowała dla siebie takiej przyszłości, lecz przez wypadek jej kariera primabaleriny runęła w gruzach. Nathaniel Nash staje się najnowszym celem - Dominika musi wydobyć z niego nazwisko kreta, którego prowadzi...

Czerwona jaskółka to książka, którą musiałam przeczytać. Byłam bardzo ciekawa historii napisanej przez Jasona Matthewsa, na której podstawie stworzony został film z Jennifer Lawrence w roli głównej. Postanowiłam jednak najpierw zacząć od pierwowzoru. Jak oceniam moje szkolenie na tajną agentkę?

Jason Matthews opisuje wszystko bardzo szczegółowo i powieść czyta się powoli. Lektura mimo wszystko wciąga za sprawą wielu intryg i gier prowadzonych pomiędzy tajnymi agentami. Byłam pozytywnie zaskoczona zakończeniem rozdziałów, które odkrywały nowe przepisy kulinarne. Momentami lektura naprawdę męczyła ze względu na dużą ilość niepotrzebnych wątków, które jedynie odciągały czytelnika od głównego tematu książki.

Czerwona jaskółka to powieść sensacyjna, która odkrywa pracę agenta oraz przebieg jego operacji. Czytelnicy mogą liczyć na wnikliwie przedstawione życie agenta, ich taktykę, zadania, tajne operacje czy spiski. Nie brak również innych wątków - pojawią się miłość, przyjaźń, manipulacja, niespełnione marzenia czy relacje rodzinne, choć są one potraktowane po macoszemu.

Polubiłam Dominikę, która pokazała swoją siłę woli - dziewczyna nie poddawała się, pomimo wielu nieprzewidzianych i niemiłych sytuacji. Trochę mniej przypadł mi do gustu Nathaniel Nash, choć mężczyzna miał interesujący charakter.

Czerwona jaskółka to przeciętna lektura, choć myślę, że zdecydowanie bardziej przypadnie do gustu fanom powieści sensacyjnych. Jason Matthews ukazuje szczegółowo pracę agentów, spiski oraz manipulację, która potrafi w jedną minutę zmienić zdanie człowieka. Ja nie zostałam w stu procentach zachwycona, choć lektura zapewniła mi godziny rozrywki. Czy dołączysz do tajnej grupy agentów?

Ocena: 5/10

Inne bestsellery znajdziecie tutaj!

Czerwoną jaskółkę otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

1 Komentarze

  1. Ciągnie mnie do tej książki, ale jednocześnie nie mam pełnego przekonania. Po Twojej recenzji obawiam się lektury, więc jeszcze dam sobie na wstrzymanie ;)

    OdpowiedzUsuń