Oszustka | Melanie Dickerson

Oszustwo w Thornbeck.


Margrabia Thornbeck rozsyła zaproszenia na swój zamek do młodych kobiet, aby przez dwa tygodnie zadecydować, która z nich będzie dla niego idealną małżonką. Niestety, staje się to ogromnym problemem dla Aveliny. Dziewczyna musi udawać wielmożną Dorotheę, która uciekła w pogoni za swoją miłością. Szybko okazuje się, iż margrabia jest coraz bardziej zainteresowany jej osobą. Czy Avelina zdoła ukryć przed wszystkimi prawdę?

Na Oszustkę czekałam z ogromną niecierpliwością. Melanie Dickerson zaskoczyła mnie pozytywnie Łowczynią z Ciernistego Lasu, która była interesującą lekturą. Niedawno ponownie wybrałam się w podróż do średniowiecza. Jaką historię tym razem poznałam?

Melanie Dickerson ma bardzo lekki język i jej książki czyta się z nieskrywaną przyjemnością. Historia jest napisana z pomysłem i humorem, lecz nie brak wątków, które skłaniają do refleksji. Ukazane jest dobro, zło, wiara, miłość i pragnienie zapewnienia lepszego życia swoim najbliższym. Nie obędzie się bez intryg, które były nieodłącznym elementem życia na średniowiecznych zamkach. Momentami może być schematycznie i zbyt nierealnie, ale całokształt wypada bardzo dobrze.

Bohaterów tej powieści nie można nie polubić. Avelina jest niezwykle przyjacielska, pomysłowa i dobra. Bardzo szybko przyciąga do siebie margrabię Thornbeck, lecz ich relacja nie jest łatwa. Dziewczyna próbuje się od niego odsunąć, lecz nie zawsze jej się to udaje. Sam margrabia jest interesującym bohaterem ze względu na niejasną przeszłość. Sekrety zamku zostaną odkryte bardzo szybko.

Oszustka to niezwykle barwna powieść, która przeniesie Was do średniowiecznego miasta. Melanie Dickerson ukazuje niezwykle ciepłą historię, w której istnieje podział na dobro i zło. Jest to jedna z tych opowieści w stylu Disneya, które kocha się od pierwszego rozdziału. Jeśli pragniecie wybrać się na wspaniały bal pełen intryg i zaskakujących wydarzeń, sięgnijcie po Oszustkę. Zabawa gwarantowana!

Ocena: 8/10

Oszustkę otrzymałam od Wydawnictwa Dreams. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Nie spodziewałam się, że to będzie taka dobra powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazwyczaj nie czytam tego typu książek, ale na tę bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń