Ogród z marzeń | Carmen Santos

Nagła zmiana otoczenia.

Paryż, XX wiek. 
Gdy umiera senior rodu Montero, Rodolfo musi powrócić do nudnej rzeczywistości. Po cudownie spędzonym czasie w tętniącym życiem Paryżu, mężczyzna powraca do domu w Hiszpanii, aby zająć się prowadzeniem winnicy. Gdy dociera na miejsce, wita go chłodna rodzinna rezydencja. Żona Rodolfo, Solange, nie może znaleźć sobie miejsca, a brat Dionisio mierzy się z demonami przeszłości. Rodolfo nie widzi, iż pomiędzy jego młodą małżonką a bratem rodzi się uczucie...

Uwielbiam sagi rodzinne, które przenoszą mnie nawet do tych najdalej położonych zakątków wspaniałego świata. Historyczne nawiązania, ciekawe scenerie, poznawanie nowych kultur - to kocham w tych utworach najbardziej. Niedawno swoją premierę miał Ogród z marzeń, który przyciągał mnie do siebie coraz bardziej. Sięgnęłam po utwór Carmen Santos z wielkimi oczekiwaniami...

Kunszt pisarski Carmen Santos zachwycił mnie od pierwszej strony. Autorka barwnie opisuje otaczający bohaterów świat oraz wykorzystuje historię, aby dodać jeszcze więcej kolorów do swojej opowieści. Akcja jest spokojna, momentami aż za bardzo, lecz sytuacje ukazane w lekturze są naprawdę ciekawe. Zakończenie jest słodko-gorzkie, lecz uwierzcie mi - nie spodziewacie się takiego zaskoczenia!

Carmen Santos nie ukazuje jedynie ognistego romansu i siły namiętności. Oprócz naprawdę interesująco ukazanego wątku miłosnego, czytelnicy poznają tajniki powstawania wina, trudności związane z winobraniem, różnice pomiędzy życiem na wsi a w mieście, blizny pozostawione przez okrutne wojny, poglądy ludzi mieszkających we Francji i w Hiszpanii. Autorka opisze również alkoholizm, niełatwe rodzinne relacje, siłę przyjaźni czy intrygi oraz zdrady.

Nie do końca przypadli mi do gustu bohaterowie tej powieści. Polubiłam Rodolfo, który pragnął dla siebie lepszego życia, lecz także opiekował się najbliższymi mu osobami. Solange była postacią, do której z czasem się przekonałam, choć na początku nie zdobyła ona mojego uznania.

Ogród z marzeń to barwna i zachwycająca historia pełna intryg, miłości oraz dobrych trunków. Carmen Santos przeniesie czytelnika do cudownej Francji i Hiszpanii, gdzie tajemnice wychodzą w zastraszającym tempie na jaw. Opowieść o Rodolfo oraz Solange pozwoli Wam się zrelaksować i zapomnieć o obowiązkach. Udajcie się w podróż i zobaczcie na własne oczy przepiękny ogród z marzeń...

Ocena: 8/10

Ogród z marzeń otrzymałam od Wydawnictwa Kobiece. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. Na pewno przeczytam tę książkę za jakiś czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając Twoją recenze poczułam ciepłe, wakacyjen słońce. Ta książka na pewno przeniesie mnie do ciepłych krajów, a dodatkowo jeżeli autorka nie skupia się tylko na romansie, to jeszcze bardziej po nią sięgnę. I też lubię sagi rodzinne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się idealną lekturą na letnie dni. Aż chce się po nią sięgnąć w taki mróz ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń