PRZEDPREMIEROWO: Marilyn na Manhattanie | Elizabeth Winder

 NajpiÄ™kniejsze wspomnienia Marilyn Monroe!



PREMIERA 23 LISTOPADA!


Listopad, 1954 rok.
Futro z norek, męska koszula z bawełny oksfordzkiej, obcisłe spodnie capri marki Jax, okulary przeciwsłoneczne Wayfarer i czarna peruka. Marilyn Monroe pod przybranym pseudonimem i ubrana w powyższy strój wsiadła na pokład odlatującego do Nowego Jorku samolotu. Pragnienie oderwania się od przytłaczającej rzeczywistości, ułożenia na nowo swoich priorytetów i znalezienia szczęścia były najważniejszymi powodami wyjazdu. Rok spędzony na Manhattanie odmienił jej życie...

Marilyn na Manhattanie. Najradośniejszy rok życia to książka, po którą pragnęłam sięgnąć. Sekrety słynnej blond piękności są dla mnie w dużej mierze nieznane, dlatego postanowiłam poznać przełomowy rok MM spędzony na żywiołowym Manhattanie. Czy książka zapewniła mi świetną rozrywkę?

Elizabeth Winder w interesujący sposób opisuje życie Marilyn. Na trzystu stronach utworu zdołała ukazać jej zwyczaje, hobby, największych przyjaciół, relacje z wieloma osobami, obawy oraz najskrytsze marzenia. Autorka pokazuje zupełnie inną Marilyn, której jeszcze nie znamy.

Biografia podzielona jest na osiemnaście rozdziałów, które kończy krótki epilog. Pomocna jest rozpiska osób, które pojawiają się w książce - podczas lektury zerkałam tam co jakiś czas. Każdy rozdział opowiada o zupełnie innym momencie życia Marilyn Monroe i przedstawia wydarzenia, które wtedy miały miejsce. Warto mieć tę książkę na swojej półce nie tylko ze względu na przepiękne wydanie. Elizabeth Winder potrafi zainteresować czytelnika i sprawić, że stanie się największym przyjacielem aktorki.

Marilyn na Manhattanie. Najradośniejszy rok życia to biografia pełna ciekawych faktów oraz tętniącego życiem Nowego Jorku, gdzie nasza blond aktorka odetchnęła ponownie pełną piersią. Elizabeth Winder w świetny sposób portretuje Marilyn Monroe i ukazuje jej życie - głównie jeden rok, lecz także fragmenty z innych lat. Czytelnicy, którzy są zainteresowani postacią tej słynnej aktorki, mogą liczyć na dobrze napisaną biografię z zawartymi elementami życia prywatnego. Ubierzcie swoją krótką czarną perukę i okulary przeciwsłoneczne Wayfarer oraz dopasujcie najlepszy pseudonim. Następnie wsiądźcie na pokład samolotu, aby wybrać się w niezwykłą podróż do Nowego Jorku mając za towarzyszkę Marilyn Monroe!

Ocena: 8/10

Marilyn na Manhattanie otrzymałam od Wydawnictwa Literackie. Bardzo dziękuję!

Prześlij komentarz

7 Komentarze

  1. Jak usłyszałam o tej książce to nie kusiła mnie ona jakoś szczególnie. Coraz więcej jednak pozytywnych opinii o niej, więc może jednak się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś wielką fanką Marilyn nie jestem, więc dlatego odpuściłam sobie tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie znałam jej dokładnie i nie należałam do grona jej fanów, a lektura była bardzo ciekawa ;)

      Usuń
  3. Nie jestem fanką biografii, ale życie tej aktorki jest kuszące - nawet tej jeden rok :)

    OdpowiedzUsuń